Compaq Presario laptop met Windows Vista naar fabrieksinstellingen terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slush

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2009
Hallo :)
Ik zou graag mijn Compaq Presario laptop met Windows Vista terug zetten naar de fabrieksinstellingen.
De paar documenten/afbeeldingen die ik heb en wil houden heb ik al op een externe hardeschijf gezet.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat doe? Ik wil niet dat ik allerlei vitale programma's er af pleur, maar gewoon met een 'schone lei' kan beginnen.
Mvg,
Marijn

Ik weet niet precies hoe het zit met die Compaq's qua recovery.
Heb je een recovery dvd meegekregen, dan moet je die gaan gebruiken.
Als je die niet hebt meegekregen zal je laptop nog een recovery partitie hebben (die is niet zomaar zichtbaar) die je op een bepaalde manier kan aanspreken, ik heb het dan over een toetsencombinatie zoals alt +f10 bij men acer bij het opstarten maar zonder twijfel zal jouw compaq wel een andere toetsencombinatie hebben ingesteld.

Wat moet ik dan doen vraag je je af?
Lees je boekje van je compaq, daar zal het wel instaan of even googelen en je antwoord zal daar zonder twijfel staan,of je dan een recovery dvd moet aanmaken of dat je tijdens het opstarten een toetsencombinatie moet indrukken om dat je laptop naar de fabrieksinstellingen terug te zetten.

Dan heb je ook nog een wens om het systeem terug zo goed als niet te maken maar de geinstalleerde programma's te behouden?

Helaas is dit volgens mij niet mogenlijk met een voorgeinstalleerde versie van vista met recovery dvd's.
Met de vista DVD kan je namelijk een herstelinstallatie uitvoeren maar dat is dan eerder om fouten te herstellen/ errors te repareren maar echt nieuw is het dan ook weer niet.

Ik vind het ook elke keer lastig inderdaad maar na men herinstallatie moet ik ook al men programma's opnieuw gaan installeren.

Ik hoop dat ik je hiermee genoeg info heb gegeven & succes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan