Compaq Presario model 5686 ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre27

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2001
Berichten
199
Goede morgen allemaal,

goed geslapen ??????

Ik heb problemen met het installeren van mijn geluidskaart en modem op mijn compaq -presario-5686.
Hij is 450 Mhz snel, heeft 128 Mb geheugen, ik heb de c-schijf geformateerd, windows-98-Se opnieuw geinstalleerd, echter ik heb geen geluid en kan mijn modem niet gebruiken.
Ik heb van de compaq-site de SP16157.exe driver opgehaald voor mijn diamond -sonic -impact -s90 -sound -card, deze geinstalleerd, maar dan meldt de computer, dat hij geen geluid kan produceren, omdat "windows-media-player" het een/of/ander stuurprogramma niet heeft.
Bij geluiden in het confi-menu is bv. sterretje NIET geactiveerd en kan ik het geluid niet veranderen.

Ik heb voor mijn "supra-express-56i-modem" de SP10951.exe gedownload, deze geinstalleerd, echter zonder resultaat en als ik mijn modem via nieuwe hardware installeer van Diamond-Multimedia System, dan komt hij op com-poort 5 in plaats van 2, waarop hij voor het formateren zat.
Bij apparaat-beheer staat een vraagteken bij "overige apparaten" Wave enz. en achter "LP/Com-poorten" staat GEEN modem vermeld
Wat zie ik over het hoofd cq/of wat doe ik fout ??????
groetjes

Pierre
 
Heb je niet de orginele drivers die er bij geleverd zijn voor Win 98.
 
Will-Well,
ik heb alleen de rode "QuickRestore" cd-rom van Compaq.
Daarop vind ik geen sound/modem gegevens, hoe ik ook zoek, daar staat voor mij een hoop koeterwaals op.
Ik heb hem ook al verschillende malen gestart, maar hij blijft in het begin hangen en dan crascht mijn computer.

Ik denk, omdat ik er win98-se op geinstalleerd heb.

Moet ik weer opnieuw formateren en installeren ????

mvg
pierre
 
Ik denk dat jou drivers op een verborgen partitie van de harde schijf staan (dat gebeurt wel meer bij Merk computers).
 
Dan heb ik pech gehad !!!!!!!

DAN HEB IK PECH GEHAD !!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb de orginele c-schijf, er was maar een partitie, geformateerd en er een tweede partitie bijgemaakt, zodat ik nu een c en d partitie bezit.
Will-Well dank je voor je reaktie, voor mij geen MERK-computers meer in de toekomst, ik heb er alleen maar last van, omdat hij ook geen fatsoenlijke bios bezit.
Ik koop er wel een bij de Aldi !!!
mvg
Pierre
 
Ik heb er ook een van de Aldi (Lifetec) 4 jaar oud en geen problemen.
Btw. als het goed is komt er deze maand een bij de Aldi en volgende week heeft de Lidl er een in de aanbieding.
 
Probleem opgelost !!!!!!!!!!!!!!!!

Merci Will-Well,
het probleem is opgelost!!!!!
Ik heb hem 4 hoog het raam uitgekieperd, ik was die Compaq toch al lang zat met zijn MERK-beperkingen.
groetjes
Pierre
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan