Compaq pressario 7450/7460 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

boris 555

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2001
een goede kennis van mij heeft een Compaq pressario
7450/7460 ,deze kreeg een virus afgelopen week die alles wat op het scherm stond ,veranderde in vreemde tekens .ze hebben de pc uit gezet en opnieuw opgestart
met een bootdisk,de harde schijf geformatteerd -en de quik restore cd erin gelegd (de boot options op CD in het bios gezet)
maar hij start nergens van op ,hoe kun je nu weer de Quik cd aan de praat krijgen want ik neem aan dat hier ,
de drivers op staan van de hardware. of staat er hier ook een kleine partitie op de harddisk.
wie o wie weet het .alvast bedankt voor de reactie's:thumb:

Waarschijnlijk staan de drivers en het OS op een aparte partitie die opgestart wordt met de restore cd.

Je kunt proberen een windows versie (98 of ME) te installeren. (drivers ed niet nodig) en dan opstarten met de restore cd. Als het goed gaat krijg je dan de fabrieksconfiguratie weer terug. Ik heb dit eens gedaan met een pressario 5000 serie.

veel mzzl ermee!

restore Compaq

in reactie op jou mail begrijp ik eruit dat als de harde schijf geformatteerd is je de WIN98 cd erin legt en ,
hem dan installeerd met win 98 ,als dit klaar is dan,
leg je de restore cd erin en start hij op van restore cd.

installeerd hij dan de drivers van de hardware ?????

Niet alleen de drivers, maar ook het originele OS wordt dan teruggeplaatst. Met natuurlijk alle compaq **** die erbij hoort.
Dit verhaal gaat natuurlijk alleen op als de system_save op een aparte partitie staat. Indien dit in een map op C stond is dit helaas weg na het formatteren. In dit geval: windows installeren en op zoek naar de drivers van de hardware die niet herkend wordt.

grtz.

Nee dat hoeft niet.
Ik heb vorig jaar Service Desk gerunned voor Compaq machines.

Na een format c: is alles gewoon nog met de Quick Restore CD terug te zetten.
De OS en drivers staan op de CD.
Alleen na een volledige Fdisk krijg je problemen.
Er staat namelijk een niet-DOS partitie van 5-15MB op de schijf.
Dat is de Compaq BIOS.
Als die weg is kan je hem weer downloaden vanaf www.compaq.com

Wat vooral bij de 5720 en 5722 aan de hand was, is dat alle Devices op de goede IDE moeten zitten.
Alles moet op Cable Select gejumpered staan.
En als volgt sluit je de volgende dingen aan:

Primary IDE : Master kant Harddisk, Slave kant ZIP disk
Secundary IDE: DVD/CD-ROM, en Brander (of 2e schijf).

Dan zet je in je BIOS de opstart optie op CDROM, A, C.

Quick Restore erin en een FULL RESTORE doen.
De andere werken namelijk niet naar behoren, slopen meer dan ze maken.

Suc6

Compaq bios

hoi bedankt voor je reactie ,nog een vraagje weet je ook hoe dat heet die bios partitie ,ik kan op die site niks vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan