Compaq Pressario bios?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieterhm

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2003
Ik heb een compaq pressario pe serie met 466 Mhz Processor en een Intel 810 chipset.
Laatst wilde ik de bios upgraden, en kreeg hierin geen foutmeldingen, dit zou gelukt zijn....
Echter bij opnieuw opstarten was ie dood. Hij doet dus nu helemaal niks meer, wat is hier nu nog aan te doen. Heb dit probleem nooit eerder meegemaakt, dus weet er niks vanaf.
Alvast bedankt weer voor de vele reacties, met hopelijk goede oplossingen!

Dood?

Bedoelje dat er helemaal niets gebeurt wanneer je de aan/uit knop indrukt?

Nee helaas bedoel ik dat niet, dan was het ook niet zo moeilijk. Ik kan hem "gewoon" aan zetten, maar dan gebeurt er verder niks meer, ja de harde schijven (2X) en de cdromspelers starten, het powerlampje brand ook, maar verder komt ie niet.
Hij geeft geen beeld (ook niet met andere kaart) en er komt geen piepje of iets dergelijks. Kan dus ook niet in de bios (middels f10) echt een probleempje hoor.

Bios update is altijd een zeer risicovolle bezigheid.
Wanneer het niet goed gebeurd dan kan het zijn dat het moederboard definitief de geest heeft gegeven, maar eerst moet je nog een aantal zaken controleren.

Zoals al gesuggereeerd, probeer op te starten van floppy en of CD.

Haal de batterij eens uit het moederboard en plaats hem terug, de hele boel wordt dan automatisch gereset.

Heb je een backup van de vorige bios?

Helaas allemaal al geprobeerd, zelfs met de zgn rompaq opstartdiskette, die de 'reserve'bios terugplaatst. maar ook die start niet op. Hij zal dus wel dood zijn helaas, of iemand moet nog een superidee krijgen wat ik verder kan proberen............ (hoop doet leven)

Helaas allemaal al geprobeerd, zelfs met de zgn rompaq opstartdiskette, die de 'reserve'bios terugplaatst. maar ook die start niet op. Hij zal dus wel dood zijn helaas, of iemand moet nog een superidee krijgen wat ik verder kan proberen............ (hoop doet leven)

Sigma heeft gelijk: BIOS updaten is "link" (ik zou het niet durven.
Als je met een opstartfloppy (bootdisk) dus van een of andere Windows versie niet meer gaat....dan zou ik het naar een "repair center" brengen. :(

Falco

Ik heb al vaak een award bios geupdate, maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Het zal wel over zijn voor het beestje (die toch goed was). zal nog eens bij compaq zelf op de site kijken of zij iets beters weten, en of wat reparatie kost. Ik hou het hier maar even bij, bedankt allen voor jullie reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan