Compaq tft scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe pc aangeschaft met nog Windows 98 erop.

Systeem werkt vlekkeloos. Er is 1 ding erg vreemd.

Als ik mijn pc aanzet dan flikkert het beeldscherm zeker wel 15 keer, (Het blauwe windows 98 scherm)

Kan dit geen kwaad voor het scherm, want likt wel of scherm niet knippert maar steeds aan en uit gaat.
Na een tijdje dan gaat ie gewoon weer door en start de pc op.
Weet niet hoe dit weg te halen. Alle drivers zijn goed geinstalleerd.

Iemand??

Geplaatst door dvham
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe pc aangeschaft met nog Windows 98 erop.

Systeem werkt vlekkeloos. Er is 1 ding erg vreemd.

Als ik mijn pc aanzet dan flikkert het beeldscherm zeker wel 15 keer, (Het blauwe windows 98 scherm)

Kan dit geen kwaad voor het scherm, want likt wel of scherm niet knippert maar steeds aan en uit gaat.
Na een tijdje dan gaat ie gewoon weer door en start de pc op.
Weet niet hoe dit weg te halen. Alle drivers zijn goed geinstalleerd.

Iemand??

Misschien de refresh rate wat lager, of juist hoger zetten

Dit gebeurd alleen tijdens het opstarten verder niet.

Moet ik dan ook de refresh rate lager zetten en waar doe ik dat dan??

Heb de rate op 60 Hz gezet ,maar beeld gaat nog steeds aan en uit tijdens opstarten, ik heb beeldscherm nu maar uitgezet tijdens opstarten.

Goed idee, want frequent aan en uit zetten van je monitor is niet al te goed (magnetisatie en demagnetisatie telkens achter elkaar).
De laatste drivers voor je videokaart installeren is ook goed. Heb je toevallig een andere monitor waaro p je kan testen of dit ook het geval is op een andere monitor? Dan weten we of het probleem softwarematig of hardwarematig (waarschijnlijk) is.
Meestal is het zo bij het snel uit en aan schakelen van je monitor dat er iets mis is met de stroom doorvoer. Als je even alle energie besparende functies uitzet (automatisch standby van monitor etc.), heb je dan nog steeds hetzelfde probleem (vraag me trouwens niet waar de energie instellingen zitten, ik heb geen 98).

Geplaatst door computernerd
Goed idee, want frequent aan en uit zetten van je monitor is niet al te goed (magnetisatie en demagnetisatie telkens achter elkaar).

Demagnetiseren met een TFT scherm??? Dat is nieuw voor mij.
@ dvham, is het echt flikkeren of zo het ook kunnen zijn dat er geschakeld (lijkt dus meer op even uit en weer aan gaan) wordt tussen de verschillende refreshrate's die normaal zijn als je een pc opstart. Mijn CRT van Compaq 'klapt' (is dus dat omschakelen) ook een keer of 6 tijdens het opstarten. Compaq heeft nogal de eigenschap om dit alles wat nadrukkelijker te doen als de meeste andere merken.

Nee het is inderdaad dat klappen wat je zegt. Aan uit aan uit etc. Het is echt een pok wat je hoort. Wat kan dit wezen dan?

Misschien nog een belangrijke opmerking, hiervoor had ik er een compaq pc op aangesloten met dfp ingang, deze videokaart heb ik overgezet naar een andere pc omdat mijn compaq er mee op had gehouden. Sindsdien heb ik dit probleem dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan