Compaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wizzkid Mulder

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
hallo,

ik heb hier een Compaq Deskpro EP 6400 met een intel E810 moederboard en een p2 400 processor erin is hier eventueel een snellere processor in te steken

Beste Wizzkid,

het is niet mogelijk, je kan alleen maar het werkgeheugen uitbreiden en in sommige gevallen een andere harde schijf plaatsen, maar een andere processor, nee.

By the way, Compaq onderdelen zijn vrij prijzig, misschien moet je overwegen om een nieuwe laptop aan te schaffen.

Laatst bewerkt:
Hoi Wizzkid,

Als het goed is moet jij de processor gewoon kunnen vervangen, heb zelf een vermoeden dat het een Slot 1 processor is, dus even de beugels los klikken van de processor unit en je haalt de processor en de koeler (even stekkertje op het Mobo los halen !!)
er zo vanaf, en je kunt eventueel een andere P3 processor er in steken. Wat betreft werkgeheugen, zul je misschien wel problemen tegenkomen omdat Compaq daar heel precies mee is.

Suuk6,

Remy

Laatst bewerkt:
Bedankt,

Iemand misschien nog een idee waar ik processors op het net kan vinden.

Wizzkid,

Je kunt op de verschillende veilingsites kijken bijv. E-bay
en dan zoeken op Slot 1 processors, maar misschien iemand in je kennissenkring die er een heeft liggen !?

De prijs zal rond de 50 euro liggen vermoed ik ......

Suuk6,

Remy

Het kan inderdaad een PIII in je EP6400. Maar je zal dan wel even de jumperinstellingen moeten nakijken.

ep6400.jpg

Dit is gebasseerd op een 66mhz (PII) FSB voor een PIII zal je dat dus even moeten omrekenen naar 100mhz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan