compaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

Golflima

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Hallo ik heb een compaq computer.
Daarin heb ik een grotere schijf van 40 gb + een geheugen bankje van 256mb geplaatst.
Win XP Pro en norton2004 geinstalleerd.
Nu mijn vraag:
Hoe kan de computer nu zo traag werken?
Moer er in de bios iets veranderd worden?
Of moet ik van compaq geheugen en hardeschijf kopen?
Het is een 755Mhz pentium3
Zat een geheugenbank van 64mb in en een hardeschijf van 6 gb.

Gr.Guus

Vroeger had Compaq inderdaad wat afwijkend geheugen, dat niet zonder meer compatible was met iedere andere pc, maar tegenwoordig is dat geen probleem meer. Harde schijf moet ook geen probleem zijn.

Verder, tsja.... je hebt wat weinig info verstrekt over je systeem. Wat voor processor zit er in je pc, wat is traag?
Stonden XP en Norton al op die pc, of heb je het er nieuw op gezet? Hoe waren de prestaties voorheen? Info please...!

processor is denk ik: intel pentium 3 processor (755Mhz)

En hoe het komt dat hij traag is? Norton vertraagt vaak de heleboel. En als je er ook XP op hebt staan, tsja... dan heb je dat. En compaq zijn zeker niet de beste computers

He, laten we nou niet compaq afkraken he.... Is helemaal niks mis mee.

Anyway... dat bedoel ik. Heb je ooit XP wel eens op dat systeem gehad? Ik bedoel, in theorie zou het zelfs op een P2 met 128 MB moeten werken hoor, maar volgens mij is XP nooit geleverd op P3 systemen, en daar was een goede reden voor.
Ik denk dat je op een P3 met Windows98 een stuk beter af bent. Bovendien, als je XP wilt gebruiken, is 256MB helemaal geen overbodige luxe. Al helemaal niet met XP Pro.
Zoals Rimsic al zegt, Norton vreet ook nogal wat geheugen, dus dat helpt er ook al niet aan mee.

XP (pro) zal prima werken op een PIII, heb al vaker XP op een PIII 500mhz geïnstalleerd (ook Compaq) en dat draait prima, ik moet daarbij wel vermelden dat ze 512 mb of meer geheugen hadden.
Overigens als je de grafische toeters en bellen uitzet dan kan je prima af met 128mb (maar dan ziet het er ook uit als win 98).
Mijn vermoeden gaat ook richting Norton, die is in staat om een snellere pc nog traag te doen zijn vanwege de aanslag op de systeembronnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan