Compatibele frameset

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieterjan

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2001
Hallo,

Bij volgende website ben ik genoodzaakt frames te gebruiken, terwijl ik het niet zo voor frames heb. Maar goed, ik dacht een frameset klaar te hebben, die volledige correct werd weergeven in IE. Een vriend van me vertelde me echter dat de frameset anders wordt weergegeven in Firefox.
Bij het maken van de frameset in Dreamweaver, moest ik hem zodanig aanpassen dat hij anders werd weergegeven in dreamweaver zelf, maar wel correct in IE. Tot mijn verbazing wordt hij in Firefox dus weergegeven zoals hij er uit zag in Dreamweaver, niet juist dus.
Hier kun je hem terugvinden:
http://www.mijnkever.be/breyne/test/UntitledFrameset-2.html

Weet iemand raad hiermee?

Alvast bedankt!

Groeten

Pieterjan

Hehe, was even stoeien .............

In je top en bottomframe zet je dit:
body {
margin-left: auto;
margin-right:15px;
margin-top: 0px;
}

Waarom?

Omdat als je in je content veel tekst toevoegd er een scrolbalk komt.

Maar dit is niet de oplossing, want heb je minder tekst, dan veschuift het geheel weer ten opzichte van elkaar.

Als oplossing stel ik voor om de achtergondkleur van de pagina grijs te maken.
background-color:#c0c0c0;

:cool:

Dankuwel Peter,

Ik heb dit zojuist eens geprobeerd. Het is al wat beter, maar nu staat de content pagina in IE 2 pixels te veel naar rechts, en in Firefox net andersom, twee pixels te veel naar links. Dit is met scrollbar.
Zonder scrollbar blijft het in IE hetzelfde, en firefox gaat nu ook 2 pixels te veel naar rechts i.p.v links.

Weet je nu nog raad?

Alvast heel erg bedankt voor je hulp.

Groeten

Pieterjan

Zal toch niet meevallen.
Ben weer even bezig geweest met diverse marges etc.
Niet hetzelfde te krijgen.

Wel heb ik ivm met wel of geen content een div toegepast, waardoor dus ook bij weinig tekst het achtergrondplaatje verschijnt en scrolbalken.
Waardoor dus het uiterlijk gelijk blijft.

Dit lost dan het verschuif probleem niet geheel op, doch is meer een optische aanpassing.

De div opgenomen in de style van deze pagina:
Untitled-1.html

.content{
margin-left:auto;
margin-right:auto;
width:760px;
border:solid 1px #ff0000;
background-image:url(http://www.mijnkever.be/breyne/test/achtergrondmidden.jpg);
height:800px;
}

en in de pagina:
<div class="content" >
<table width="750" height="100%" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0" >

<tr>

<td width="750">

<p>
&nbsp;
</p>

Dus je zult wat moeten spelen met instellingen om het zo goed mogelijk te laten verschijnen.

:cool:

Is het dan wel verstandig om hiermee te werken?
Zou het verstandiger zijn om met iframes te werken?

Groeten

Pieterjan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan