Compatibiliteit van moederbord met videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

videocardnoob

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2011
Berichten
16
Welke videokaart ??

Ik ben van plan een nieuw systeem samen te stellen met volgende onderdelen:

- COOLERMASTER CM 690 II Advanced edition behuizing
- ASUS P8P67 moederbord
- Intel Core I7-2600K
- CMX8GX3M2A1600C9 ram kit (8GB)
- Corsair Power Supply 750Watt (TX750W)
- Western digital Black 500GB WD5002AALX
- Windows 7 Home Premium 64bit versie OEM

Ik ben er enkel nog niet uit welke videokaart ik in mijn configuratie ga steken.

Raden jullie ATI aan of toch eerder Nvidia? Ik heb een budget van 100 tot 150 euro en wil een kaart die past in mijn configuratie waarmee ik toch vlot spellen als Call of Duty Black Ops moet kunnen spelen. Er zit ook al een grafisch gedeelte in mijn processor dus deze moet mijn videokaart toch ook wat upgraden nee??
Welk model en dan nog welke uitvoering? Namelijk veel verschillende kaarten van oa. Asus, Gigabite, Zotac, ... Wat is hier het beste want zoals mijn gebruikersnaam al zegt ken ik er dus niet veel van...


Alvast bedankt,
Videocardnoob :p
 
Laatst bewerkt:
Denk dat 't wel gaat lukken howr! Je moet wel ff nagaan of je voeding minimaal 1 pci-express 6 (of 8)pins aansluiting heeft.
 
Volgens de technische specificaties op de site van de winkel heeft het beide... Maar videokaart met moederbord moet werken volgens denk je??

Productcode CMPSU-700GEU
EAN of UPC 843591007160
Vermogen 700 W
Certification Level 80 PLUS
Type Fan 140 mm
Molex Aansluitingen (8)
Sata Aansluitingen (6)
Floppy Aansluiting (2)
P4 Aansluiting ja
P8 Aansluiting ja
PCI Express 6 pins aansluiting (1)
PCI Express 8 pins aansluiting (1)
 
Ik denk het wel. Moederbord is toch vrij recent?
 
Ja. Van 2010 of 2011, het is al compatibel met mijn processor, ram geheugen en voeding in ieder geval. Het enige waarop ik moet letten is de aansluiting videokaart - moederbord en de stroomaansluiting toch hé??
 
Laatst bewerkt:
Op zich wel, ja. Maar hij moet het sowieso erop doen.
 
Welke videokaart ??

- COOLERMASTER CM 690 II Advanced edition behuizing
- ASUS P8P67 moederbord
- Intel Core I7-2600K
- CMX8GX3M2A1600C9 ram kit (8GB)
- Corsair Power Supply 750Watt (TX750W)
- Western digital Black 500GB WD5002AALX
- Windows 7 Home Premium 64bit versie OEM

Ik ben er enkel nog niet uit welke videokaart ik in mijn configuratie ga steken.

Raden jullie ATI aan of toch eerder Nvidia? Ik heb een budget van 100 tot 150 euro en wil een kaart die past in mijn configuratie waarmee ik toch vlot spellen als Call of Duty Black Ops moet kunnen spelen. Er zit ook al een grafisch gedeelte in mijn processor dus deze moet mijn videokaart toch ook wat upgraden nee??
Welk model en dan nog welke uitvoering? Namelijk veel verschillende kaarten van oa. Asus, Gigabite, Zotac, ... Wat is hier het beste want zoals mijn gebruikersnaam al zegt ken ik er dus niet veel van...


Alvast bedankt,
Videocardnoob
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi en welkom nog op Helpmij...:thumb:

Ik heb je nieuwe vraag hierbij gezet en topic verplaatst naar aankoop nieuw systeem/upgraden.Dit gaat allemaal prima samen en behoeft geen nieuw topic.;)

Succes met je vraag.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de door jou verwijderde berichten weer herstelt.Anders is de logica weg.Voor alle lezers waren jou berichten niet meer leesbaar en dan zou het zijn alsof Andreazzz tegen een muur stond te praten.;)
 
Laatst bewerkt:
@Frankwannet: ben ik wel gewend hoor, dat is het probleem niet;).
@videocardnoob: het ligt eraan wat voor spellen je van plan bent te gaan spelen...
 
@AndreazZ: Games als COD: Black Ops, GTA IV, Fifa 2011, NBA 2K11 en enkele andere shooting games in de aard van COD: Black Ops (ook toekomstgericht nieuwe versies van Call Of Duty en dergelijke) Tis niet dat ik te lui ben om te zelf te zoeken want daar ben ik al mee bezig geweest tis gewoon dat er over die specifieke videokaart niet veel te vinden is en ik ook niet goed weet welke sites er betrouwbaar zijn om mij op te baseren...
 
Zal wel lukken denk ik. Je videokaart is alleen wel een beetje de mindere van je pc. M.a.w. je hebt een te goede processor.
 
Rekening houdend met de gpu chip in de processor denk ik dat ook... Raad jij misschien een I5-2500K aan en een andere, zwaardere videokaart? Eventueel ATI/AMD? Ikzelf zou dan opteren om binnen ongeveer dezelfde prijsklasse voor de Radeon HD 6850 te gaan. Specs onderaan. Wat zou jij veranderen aan de pc config zoals die nu is. De pc moet dus geschikt zijn voor de bovenstaande games alsook surfen, office, mail, basic video en fotobewerking, en moet toch ook wel enkele processen tegelijk kunnen runnen

ASUS EAH6850 DIRECTCU/2DIS/1GD5 Radeon HD 6850 1024MB GDDR5, Clock Rate 790Mhz, Memory Clock 4000 MHz, 2 Mini DisplayPort, HDMI, Dual DVI, Crossfire ready, Retail
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je het zelf al goed hebt uitgezocht. Maar, heb je een of meer beeldscherm groter dan 25 inch of 64cm? Dan heb je de 2gb versie nodig om alles netjes te laten verlopen. En persoonlijk zou ik ook nog voor een amd processor gaan, maarja... niet iedereen is dat met mij eens.
 
Ik ben van plan er 1 beeldscherm op aan te sluiten van maximaal 25inch maar waarschijnlijk tussen de 21 en 23 inch... Voor welke AMD processor zou jij dan opteren? Ik wil graag in dezelfde prijsklasse blijven (tussen i5-2500 en i7-2600) en toch dezelfde/betere kwaliteit
 
Laatst bewerkt:
Dus tussen de 170 en 250 euro?? Dan zou ik gaan voor de Phenom II X6 1100T Black Edition. is 160 euro, en vergelijkbaar. Maar als je niet om het geld geeft, ga dan voor de 2600k.
 
Laatst bewerkt:
Ok. Dan denk ik dat dit mijn uiteindelijke configuratie is...

Kast: COOLERMASTER CM 690 II Advanced edition
Processor: Intel Core I7-2600K
Moederbord: Asus P8P67
Ramgeheugen: Corsair CMX8GX3M2A1600C9 (8GB)
Voeding: Corsair Power Supply 750Watt (TX750W)
Videokaart: ASUS EAH6870 DC/2DI2S/1GD5
Harde schijf: Western digital Black 500GB WD5002AALX
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64bit versie OEM
DVD speler: Ene die k nog liggen heb maakt niet veel uit

Denk je dat ik hiervoor echt 750 watt voeding nodig heb? anders ga ik voor een lichtere versie (= kosten drukken) en heb je eventueel nog tips om config nog sneller te maken?
 
Veel sneller kan je 'm op dit moment niet krijgen. Maar waarom zou je? Hiermee kan je alle spellen die je aangeeft op high spelen en met minimaal 40fps. 750Watt is genoeg, waarschijnlijk ook nog als je er een tweede 6870 in zet, maar dan weet ik niet of hij genoeg aansluitingen heeft. Maar dat zie je tegen die tijd dan wel weer (is waarsch. makkelijk te verhelpen door een convertertje er tussen te zetten)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan