Compatibiliteitsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

magux

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
Berichten
80
Hoi,
Ik heb windows vista, maar ik wil graag ook XPpro installeren.
Alleen als ik op "windows XP installeren" krijg ik dit:confused: :
compatibiliteitsprobleevx1.jpg
 
Start de computer eens op met de cd. Installeer hem dan op een vrije partitie.
 
hoi magux,
als je eenmaal vista heb geinstaleerd gaat hij idd moeilijk doen over xp pro
als je egt pro erop wil hebbe mot je met partition magic(is een prog dat je hdd indeelt, want volgens my wilt microsoft nie dat als je vista hebt weer over gaat naar xp
(de naaiers:evil: )
ik stel voor als je geen ervaring hebt met patitionering dat je het dan gewoon links laat ligge en gaat zoeke naar een andere oplossing
 
hoi magux,
als je eenmaal vista heb geinstaleerd gaat hij idd moeilijk doen over xp pro
als je egt pro erop wil hebbe mot je met partition magic(is een prog dat je hdd indeelt, want volgens my wilt microsoft nie dat als je vista hebt weer over gaat naar xp
(de naaiers:evil: )
ik stel voor als je geen ervaring hebt met patitionering dat je het dan gewoon links laat ligge en gaat zoeke naar een andere oplossing

Dit ga ik proberen, ik was dit al eerder van plan, stom dat ik er nu niet aan gedacht had.
 
Idd proberen de cd te booten.
Indien je nog moet partitioneren, neem eerst backup, doe dat dan met de isntallatiecd, zet dan best backup terug (indien nodig) en dan xp installeren. Dual boot probleem nog oplossen met vistabootpro en je bent er.
 
Ik heb gewoon XPpro geinstalleerd, en ik denk dat ik vista maar gewoon ga verwijderen.
Ik gebruik vista toch niet, aan vista heb je echt helemaal niks:rolleyes:
Maar bedankt voor de reacties:thumb:
 
Hoi !

Vista draait hier al maanden stabiel en zonder enig probleem !

Laat 'm er lekker bij staan, kun je er zo nu en dan aan wennen.


Greetz,

Harry.
 
Het zeker stabiel daarr heb je gelijk in, maar het verbruikt te veel geheugen en veel programma's draaien er niet op.
 
Hoi !

Toen XP uit kwam in 2001 zei iedereen hetzelfde..........(teveel geheugen-gebruik, spelletjes werken niet, ec.. etc.)


Nu gebruikt bijna iedereen het !

Trek zelf de conclusie.

Greetz,

Harry.
 
Ik zou vista ook laten staan om te wennen. (doe ik nu zelf ook, al gebruik ik vista voorlopig maar 1 keer in de maand ofzo).

Geheugengebruik valt heel goed mee, zeker als je je pc spyware en virusvrij houdt! Ik zelf heb 1 GB RAM en mijn Vista Ultimate draait vlotter dan mijn XP MCE,

Bovendien komt ms binnen enkele jaren met windows seven. Vista is de tssstap van xp naar seven, als je nu gaat toegeven aan de enkele nadelen van vista (die serieus worden uitvergroot, dus geen zorgen), wat gaat het dan worden als we binnen enkele jaren allemaal windows seven gaan draaien?
 
Geheugengebruik valt heel goed mee, zeker als je je pc spyware en virusvrij houdt! Ik zelf heb 1 GB RAM en mijn Vista Ultimate draait vlotter dan mijn XP MCE

En bij mij was het precies andersom. :D Ik heb ook 1GB maar draaide niet zo soepel. Zelfs niet na wat aanpassingen. BTW bij mij werkte wel gewoon alles, zoals games en programmas. Maar het draaide gewoon wat minder soepel. ALs ik geld heb om meer geheugen te plaatsen dan gaat Vista er gewoon weer op.

Voor de TS: Ik zou het ook gewoon op een Dualboot houden hoor. Na verloop van tijd komt er toch steeds meer ondersteuning. Dat was bij XP ook het geval zoals Harry al opmerkte.

Groetjes,

Metalhead
 
Ligt mss niet aan het ramgeheugen dat vista niet zo soepel draait? Wat is de frequentie van je processor? Wat bedoel je precies met minder soepel draaien?

Heb je readyboost al overwogen? Heb dit zelf nog niet uitgeprobeerd, maar als het idd het RAMgeheugen is dan lijkt het me een eenvoudige (eventueel voorlopige) oplossing?
 
Ikzelf heb een AMD Sempron 3400+ Maar Readyboost is toch een Geheugenstick?

Dat niet soepel draaien bedoel ik mee, duurt langer voordat hij opgestart is, spelletjes kan ik alleen op lagere grafische instellingen draaien, programmas starten trager op. Kortom heel de computer was wat trager.

Misschien ben ik wel te veeleisend, maar ik was niet ontevreden over Vista. Het enige waarom ik niet compleet ben overgestapt staat hierboven beschreven.
 
Hoi !

Inmiddels is wel algemeen bekend dat voor Vista 32-bits 2 Gig geheugen pas lekker werkt !

Ik draai op dit oudje 1534 Mhz in dual-channel, maar op de nieuwe PC's die ik installeer met Premium staat allemaal 2 Gig en dan loopt het echt lekker.

Heb je weinig geheugen: begin dan met Home Basic: als je Vista zonder key installeert kun je tenslotte 3 mnd. uitproberen of het je bevalt, en kost het je geen cent !

Alleen even een Vista-DVD lenen......


Greetz,

Harry.
 
Uit het systeem van de TS blijkt dat hij 512 MB heeft. Dit zou kunnen zijn dat hij Vista niks vindt?
 
Ja RB is geheugen erbij met een geheugenstick.

Ik weet niet zeker of ik 32bits of 64bits heb, ik denk 32 en met 1 GB geen problemen.
Hoe kijk je dat precies na of je 32 of 64 hebt?
 
@Harry, die had ik idd nog niet uitgeprobeerd. Maar ik draai nu geen Vista meer. Ik heb maar 1 harde schijf erin zitten, en nog geen goed partitiemanager gevonden. Overigens heb ik niet zo gek veel ruimte meer op mijn schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan