compatibility M430

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sponzenbroekske

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
ik heb een acer aspire 3680 met een M430 1733Mhz cpu (s479)
Mijn vraag is welke cpu ik daar kan insteken en vooral kan ik daar een core 2 duo of iets dergelijke insteken??
Veel info over het moederbord krijg ik niet van everest enkel dat het een aspire is.

een core 2 duo kan je vergeten die heb je niet in die socket.
die zijn namelijk 775.
je bordje is namelijk ook al oud om deze cpu te ondersteunen.

een core 2 duo kan je vergeten die heb je niet in die socket.
die zijn namelijk 775.
je bordje is namelijk ook al oud om deze cpu te ondersteunen.

laptopje is in 2007 gekocht, dus zo oud is het bordje niet.
En dan zijn die core 2 duo in de laptopjes ook met een s775??
dus het beste dat ik er in kan steken is dan een M530 @ 1,73 Ghz (x64)

quad core in een laptop???
, ik ben natuurlijk ook niet van zin om 2500 euro uit geven :p

Geeft niet hoor. er zijn nog geen mobiele quadcores, dus maak je daar maar niet druk om. Daartegenover bied JW5000 man dan wel een uiterst goedkope AGP kaart aan zodat dat elkaar weer opheft!

Laatst bewerkt:
Geeft niet hoor. er zijn nog geen mobiele quadcores, dus maak je daar maar niet druk om. Daartegenover bied JW5000 man dan wel een uiterst goedkope AGP kaart aan zodat dat elkaar weer opheft!

en wat ben ik met een agp kaart?
ik ben totaal niet op zoek naar een agp kaart.
Ik had een vraag over een cpu gesteld en niet over een agp kaart.

en wat ben ik met een agp kaart?
ik ben totaal niet op zoek naar een agp kaart.
Ik had een vraag over een cpu gesteld en niet over een agp kaart.

Zucht, ok sorry, had even verwacht dat je dit begreep maar zag later pas uit welk land je kwam ;)

Je had een vraag over je laptop
S479 is een zwaar verouderd socket.

http://en.wikipedia.org/wiki/Socket_479

Raad ik je aan je cpu te vervangen?

Nee

Waarom niet?

Maakt geen hol uit en kost je wel een bult centjes.

Zucht, ok sorry, had even verwacht dat je dit begreep maar zag later pas uit welk land je kwam ;)

Je had een vraag over je laptop
S479 is een zwaar verouderd socket.

http://en.wikipedia.org/wiki/Socket_479

Raad ik je aan je cpu te vervangen?

Nee

Waarom niet?

Maakt geen hol uit en kost je wel een bult centjes.

zwaar verouderd??
een s479 is toch standaard voor een solo core in laptops??

Yonah is supported by the 945GM, 945PM, 945GT, 965GM, 965PM, and 965GT system chipsets. Core Duo and Core Solo use Socket M, but due to pin arrangement and new chipset functions are not compatible with any previous Pentium M motherboard.

nee dus

Yonah is supported by the 945GM, 945PM, 945GT, 965GM, 965PM, and 965GT system chipsets. Core Duo and Core Solo use Socket M, but due to pin arrangement and new chipset functions are not compatible with any previous Pentium M motherboard.

nee dus

k, ik heb een Yonah-1M en een chipset 945GM.
179 Ball uFCBGA / 478 Pin
En ik dacht dat je die Yonah ook in Core Duo had.
Want ik mis een beetje de context van bovenstaand bericht.

k, ik heb een Yonah-1M en een chipset 945GM.
179 Ball uFCBGA / 478 Pin
En ik dacht dat je die Yonah ook in Core Duo had.
Want ik mis een beetje de context van bovenstaand bericht.

Welke context? Je vraagt:
een s479 is toch standaard voor een solo core in laptops??

ik zeg:
Core Duo and Core Solo use Socket M, but due to pin arrangement and new chipset functions are not compatible with any previous Pentium M motherboard.
Oftewel, hier staat dus in dat core solo en core duo niet compatible zijn met socket m. Dat vroeg je toch? In die context moet je het lezen.

Hier nogmaals:

Socket M is a CPU interface introduced by Intel in 2006 for the Intel Core line of mobile processors [1]. It is used in all Intel Core products, as well as the Core-derived Dual-Core Xeon codenamed "Sossaman". It was also used in the first generation of the mobile version of Intel's Core 2 Duo, specifically, the T5x00 and T7x00 ("Merom") lines, though that line switched to Socket P in 2007.

Socket M is not pin-compatible with Socket 479 or the desktop Socket 478 made for Pentium 4 processors.

Welke context? Je vraagt:

ik zeg: Oftewel, hier staat dus in dat core solo en core duo niet compatible zijn met socket m. Dat vroeg je toch? In die context moet je het lezen.

Hier nogmaals:
die yonah zin bracht verwarring met zich mee.
Als ik een nieuwe cpu wil steken moet ik dus een M pakken
en dan is een M530 het hoogste wat ik kan krijgen (nie zo veel beter dus)
Bedankt voor je geduld!!!!

(en het land boeit echt ni dan he)

Het was slechts een grapje hoor! Maar een beetje humor houd alles draaiende.

Maar het is idd wat je zelf aangeeft, een upograde van cpu heeft voor jou laptop niet zoveel zin. Je hebt waarschijnlijk net een lekkere goedkope laptop aan kunnen schaffen die nog een wat oudere cpu heeft. An sich niets mis mee, maar het schept soms wel wat verwarring. Vrienden van mij hebben ook een nieuwe geodkope laptop gekocht met een ouwe celeron erin. Voor weinig geld, dat wel, maar die dingen zijn ubertraag.

Het was slechts een grapje hoor! Maar een beetje humor houd alles draaiende.

Maar het is idd wat je zelf aangeeft, een upograde van cpu heeft voor jou laptop niet zoveel zin. Je hebt waarschijnlijk net een lekkere goedkope laptop aan kunnen schaffen die nog een wat oudere cpu heeft. An sich niets mis mee, maar het schept soms wel wat verwarring. Vrienden van mij hebben ook een nieuwe geodkope laptop gekocht met een ouwe celeron erin. Voor weinig geld, dat wel, maar die dingen zijn ubertraag.

op die vista wel, maar ik draai naast vista ook nog LINUX :thumb: en daar is die niet traag op en ik heb de laptop gekregen :d en het is niet zo dat ik een andere spu ga kopen maar ik wil wel en beetje afwegen, want ik heb nog een nieuwe HD zien staan van 200Gb (ikkom altijd plaats te kort) 7200rpm seagate ik dacht 12Mb cache maar sla me niet dood als dat niet waar is.
En om nog eens terug te komen op die snelheid.
vista scores
3,6 cpu
4,5 ram (1,5 Gb)
4,3 aero (ja die is geactiveerd op men basic:p)
3,0 3D :(
4,6 HD

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan