compatibility

Gimli

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2001
Sinds ik win10 naar win11 heb "upgedated" kom ik voor de situatie, dat ik compatibility niet meer kan bereiken.
Dat wil zeggen: win10 gaf de mogelijkheid om te kiezen tussen win95-98- Xp of win7.
win11 komt met een zoekschermpje om me te "helpen" naar het programma op m'n computer te zoeken.

Nou is dat niet zo erg, ware het niet dat een eer ik bij m'n setup van een programma ben gekomen ik eerst de hele reeks apps op de computer moet doorlopen. Vervolgens vraagt het of 't programma op de computer staat, wat ik aangeef als opstart setup, om daarna weer met de vraag af te komen of ik geholpen wil worden om 't programma te zoeken.

Prachtige lus!

Ik ben gaan zoeken naar iets wat "WindowsAppRuntimeInstall_64x" heet, maar ik kan er niets mee. Na installatie is het programma nergens terug te vinden in Programs.

Lang verhaal, kort begrip.

goed. (of niet goed, maar goed).

De rede dat ik dit probeer is om 't programma "Vue_d'esprite4" uit 2001 te installeren. Dit is een win_x32 programma, dus de computer meldt dat 't programma niet op de computer geïnstalleerd kan worden.
Nou had ik daar vrede mee, tot ik een demo versie van 't programma installeer, wat vrolijk het programma begint te draaien, met alle restricties die er aan verbonden zijn.

Wat ik nou niet snap, is waarom een demo versie van 't programma wel werkt, maar als ik 't orginele programma probeer te installeren win 11 meldt dat het geen win x32 versie kan installeren.
't Zijn dezelfde programma's, dus ergens raak ik de draad kwijt.

Pech is dat 't programma's zijn uit 2001. Zodra ik naar de site ga kom ik bij de laatste versie's.

Waar blijft die "WindowsAppRuntimeInstall_64x" na installeren?

Terug
Bovenaan Onderaan