• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

competitie toto

Status
Niet open voor verdere reacties.

malikiteth

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2013
Ik moet voor een hockey team een toto bij gaan houden komend seizoen.
Een eerder ontwerp bleek te omslachtig, waardoor fouten eenvoudig gemaakt zouden kunnen worden.

Bijgaand opzet heb ik gemaakt.
in regel 4 en 5 plaats ik handmatig de uitslag en in regel 7 het zet ik het bijbehorende TOTO getal (1, 2 of 3, gele vlak)
1= wij winnen
2= tegenstander wint
3= gelijk
Dit vul ik altijd zelf handmatig in.Bekijk bijlage Toto verbeterd.xlsx

Er zullen ongeveer zo'n 350 voorspellingen binnen gaan komen welke ik zal invoeren, maar ik zoek een formule, zodat ik snel kan zien in kolom D (geel), hoeveel elke speler er tot op dat moment goed heeft.
Nog mooier als alle spelers automatisch op basis van aantal goed gesorteerd worden; de beste bovenaan. (dit kan evt ook op een extra tabblad)

Wie kan mij hierin helpen??

1= wij winnen
2= tegenstander wint
3= gelijk

Dit is wel een vreemde notering.
Normaal is
thuisclub wint =1
uitclub wint =2
gelijkspel =3

Zo zijn de formules ook eenvoudiger door te trekken.

Bijlagen

Hoi,
Ik wil je wel helpen heb ooit eens iets gelijkaardig gemaakt maar moet het eventjes opdiepen.
maar:
1.verwacht geen oplossing binnen de week
2. ik neem aan dat je met 350 voorspellingen dit het aantal deelnemers van de toto is die een voorspelling doen.(zoniet, wat uitleg aub, oa kunnen deelnemers verschillende voorspellingen doen voor dezelfde wedstrijd en hoeveel?)
3. Graag het aantal wedstrijden per jaar (ongeveer)
4. Wat is het verschil tussen speelster en naam?
5. Graag een lijstje met alle de namen van alle ploegen, heb geen zin om mij verrot te typen.
6.Wat is de bedoeling van de mail?

Dit was het voorlopig

Greetz

bedankt voor je hulp.
hier kan ik verder mee en ja ik weet dat dit niet normaal voor een toto is, maar het organiserende team wilde het persé zo.

TOP!

Popipipo

Kun je wel de formule aanpassen naar de toto uitslagen zoals aangegeven?
dus
1 = wij winnen
2 = tegenstander wint
3 = gelijkspel

Als ik nu zelf uitslagen invoer, verandert ie automatisch ook andere uitslagen?

Code:
=IF(COUNT(E4:E5)<2;"";IF(E4=E5;3;IF(E2="kikkers D1";IF(E4>E5;1;2);IF(E3="kikkers D1";IF(E4<E5;1;2);2))))

Test deze formule eens uit

Als ik nu zelf uitslagen invoer, verandert ie automatisch ook andere uitslagen?

In cellen E4:Z5 heb ik om te testen een formule in gezet om willekeurige uitslagen te genereren deze mogen dus verwijderd worden

Laatst bewerkt:
Nee werkt niet helaas.

Maar is niet zo erg, want ik moet toch handmatig de uitslagen invullen, dus dan kan ik toch net zo goed direct ook meteen het toto-getal (1,2 of 3) handmatig invoeren.

Dan gaat het alleen om een formule om de ingevulde scores door de spelers (E10:Z350) te checken en een stand wie er (tot op heden) het best heeft voorspeld.

Laatst bewerkt:
Nee werkt niet helaas
Kun je wat duidelijker zijn waar/wanneer het mis gaat?

De stand had ik al in een 2e tabblad gezet

Ik weet niet wat er fout gaat, maar krijg de volgende medeling dat er iets fout zou zijn in de formule?

"The Furmula you typed containes an error"

Maar is dit niet simple te ondervangen door handmatig dit getal (7E:7Z) in te voeren?
Dan zou het gaan om een formule die matcht of het werkelijke getal gelijk is aan de ingevulde score (bij voorbeeld 7E met 11E en 7F met 11F)
En dan idd de stand op blad 2

Bij mij geeft hij geen error.
In het voorbeeld de 6 mogelijkheden van uit , thuis met winst, verlies en gelijk ingevuld.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan