• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Compileerfout: De procedure te groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bert2010

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2010
Berichten
61
Ik loop tegen de volgende foutmelding aan: Compileerfout: De procedure te groot.
De procedure is erg groot, maar ik zie geen mogelijkheid deze in te korten.
Alle vermelde cellen moeten uit het bronbestand moeten gelezen worden om er gegevens uit te halen. In het bronbestand kunnen zowel lege cellen als cellen met een een '0' nul voorkomen. Ook de lege cellen uit het bronbestand worden nu in het eindbestand als een '0' nul getoond. In het eindbestand moeten de lege cellen ook leeg zijn.
Ik kan via Opties - Geavanceerd deze '0' nul melding wel uitschakelen maar dan kan ik geen '0' nul meer zien in het eindbestand. Dus cellen met '0' nul of lege cellen moeten vanuit het bronbestand worden overgenomen.
Is deze procedure in te korten? Wie kan/wil mij helpen.
B.v.h.d.
Bert
 

Bijlagen

  • Macro.txt
    88,7 KB · Weergaven: 85
je grootste probleem is een gebrek aan logica in het inlezen. De gehele code die cellen leeg maakt in het else stuk, kan volgens mij in 1 regel code

Als er ook nog wat logica zit in wat waar gekopieerd moet worden is de eerste helft waarschijnlijk ook flink in te korten. Ik denk dat wat je wilt bereiken met zo'n 20 regels code moet kunnen.

else statement code:
Code:
[c23:ah42].ClearContents

*edit* vermeld graag ook je excel versie
 
Laatst bewerkt:
Bert, toch maar eerst even jezelf informeren over lussen in Excel VBA. Bvb. For Next of Do While.

En zoals wampier al schreef, breng structuur in de bestanden, dan zal de VBA-code ook beter kunnen dan de toestanden die je nu hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan