compleet dood

Status
Niet open voor verdere reacties.

lmgflmqksdjflmk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2006
Hey,

heb volgende systeem: Pentium 4, met 512MB ram, moederbord Aopen en hij draait op XP. Heb deze vm een tv-kaartje van (HAUPPAUGE TV kaart PCI WinTV-PVR-150) geinstalleerd. Eerste uur probleemloos geinstalleerd, daarna rebootte de PC plots zonder aanleiding en startte wel opnieuw op met daarna een melding en rapport voor XP.
Dit heeft hij nog een paar maal gedaan, telkens gerelateerd aan opstarten van de WIN2000 Hauppauge software. Tot hij plots niet meer opstartte.
huidige status
- geen beeld
- geen led in de front (voedingsled)
- pc start wel op, enkel ventilator cdrom's harde schijf maar hoor ik wel maar verder niets
- ik hoor sw ook niet opstarten vanaf de schijf.

kan dit een voedingsprobleem zijn of is BIOS om een of andere reden corrupt?

Geen raad...

Alvast bedankt,
Steven

Ten eerste kan je iig eens proberen om zonder tv-kaart de PC weer te booten, misschien dat hij het dan ineens wel doet.

Kijk eens of je videokaart en je geheugen er nog wel goed in zitten.
Dat kan nog wel eens een probleem zijn als je ineens geen beeld meer hebt.

Dat je de ventilatoren en de CD/HD wel hoort betekent dat je wel stroom hebt, dus je voeding werkt nog wel.

Hallo,

Wanneer je ventilators draaien kan er nog altijd een slecht werkende voeding zijn. Aangezien hij echt niks meer doet denk ik ook dat je bij de voeding moet gaan zoeken. Zoals hierboven al vermeld is zou ik ook eerst eens proberen zonder de kaart te rebooten en de andere hardware te checken (eventueel de bios resetten). Maar als dit allemaal geen resultaat geeft zou ik niet meer gaan verder zoeken en de pc binnen doen. Een slecht werkende voeding kan al je wel werkende hardware mee de vernieling in sleuren.

Laatst bewerkt:
Trek eens de ram latjes er eens uit, en start op, krijg je nu bios beeps?

Jeps,
Heb TV kaart er uitgehaald en geen verbetering i/d zaak.
extra vraagske, hoe kan ik bios resetten? ik ben duidelijk een leek in dit vak, want ik moet de geografische ligging v/d bios op 't moederbord nog ontdekken:-)
wat ik wel opmerkbaar vind is dat het groene indicatielampje niet brandt bij opstart.
zijn PC voedingen dedicated naar een merk toe of kan ik daar gewoon een andere in plooien v/e ander merk?
Thx,
Steven

bekijk deze link om je bios te resetten. http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=269650

Het komt erop neer dat je de ronde platte batterij op je moederbord verwijdert, de jumper ernaast verplaatst, eventje laten zitten en tenslotte alles terug plaatsen. Voedingen zijn niet merkgebonden aan je pc, zorg wel altijd dat je een goed merk hebt. Je mag nooit besparen op een voeding!! Maar als ik jou was zou ik de pc ergens binnen doen als niks meer helpt. Een pczaak kan juist achterhalen wat er aan de hand is.

Laatst bewerkt:
tv kaart

geen sluiting gemaakt met je tv kaartje (daar waar de tv kabel aangesloten word tegen je kast aan) heb ik ook eens gehad bij pasten het niet echt fijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan