Compleet nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheMitchHD

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2013
Berichten
193
Beste lezers,

Ik ben van plan om een compleet nieuw systeem te bouwen. Ik heb nu een beetje een verouderd systeem en ga deze dus verkopen. Nu heb ik al een lijstje gemaakt bij Azerty samen met een vriend van me die exact hetzelfde systeem heeft. We gaan dan samen deze PC bouwen.

Nu wil ik graag jullie mening hierover weten. Is het een goed systeem? Vind je het niks?
Hier is de samenstelling (Let op: Voeding, SSD en RAM heb ik zelf):
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[620105]=1&product[631760]=1&product[527461]=1&product[688179]=1&product[629110]=1

Groetjes,
TheMitchHD
 
Laatst bewerkt:
Dat dacht ik ook. Ik doe er dan zelf nog een SSD van 120Gb in en een Corsair CX750M voeding. En 8GB RAM. De Sapphire R9 290 heb ik alweer teruggebracht en heb mijn geld teruggekregen.
Lekker compacte kast en high end componenten erin. Moet wel goed komen denk ik zo. ;)
 
Hoi,

Ja dat lijkt me ook wel gaan lukken volgens mij heb ik de zelfde videokaart en gaat als een speer,.
 
Das mooi. Ik heb het volgende in mijn hoofd:

Verkoop oude PC: €450
Verkoop Laptop: €500
Teruggave R9 290: €200

TOTAAL: €1.150



Kosten Nwe PC: €922,06

Voeding, SSD en 8GB RAM heb ik zelf
Ik houd dus nog €227.94 over.
 
Hoi,

Hoop voor je dat dat gaat lukken voor die prijs maar wie weet;) dus nu hopen dat alles een beetje snel verloopt kan je de nieuwe snel kopen:thumb:
 
Ik heb voor alleen de PC al 3 belangstellenden. Voor de laptop 1 ICT technicus die VMware erop wilt draaien. Moet goedkomen! Laat het wel weten als ik de nieuwe ga bouwen!
 
Hoi,

Lijkt me leuk om te lezen of alles gelukt is:thumb:
 
Laatst bewerkt:
je kan beter voor deze videokaart kiezen de prestaties komen ongeveer op titan niveau uit omdat hij zover overgeclockt is ---->link
 
Beste lezers,

Ik sta op het punt om een nieuwe PC te bouwen alleen wil ik weten of de onderdelen allemaal met elkaar kunnen werken en of de voeding sterk genoeg is:

De onderdelen zijn als volgt:

Processor: Intel Core i7 4770K 3,5GHz
Videokaart: ASUS GTX780 DC2OC 3GD5 3GB
Moederbord: ASUS 1150 H87I-PLUS mini ITX
Kast: Bitfenix Prodigy mini ITX
Ventilatoren: Coolermaster R4-L2R-20AC-GP
DVD Station: LiteOn IHAS124-04 DVD brander
RAM: Kingston 1333MHz 4GB DDR3
Voeding: Corsair CX750M 750 watt
SSD: Kingston Hyper X 120GB
HDD: Seagate SATA III 500GB 7200rpm

Graag wil ik weten wat jullie van deze combo denken en of dit allemaal prima samen gaat werken.

Gr.
Mitchel
 
Ja, dit past allemaal op elkaar. Alleen een paar kleine opmerkingen:

Je hebt een "K" processor, waarmee je dus kunt overclocken, maar je neemt een moederbord met de H87 chipset waarmee dus niet te overclocken is. Dus dan kan je net zo goed de versie zonder K nemen ;)
Voeding is voldoende voor 2 van die videokaarten in SLI, dus meer dan krachtig genoeg ;)
Weet je dat er al 2 ventilatoren bij de behuizing geleverd worden? In principe is dat voldoende, dus hoef je niet per se een extra losse ventilator erbij te kopen.
Waarom neem je slechts 4GB RAM? Dit brengt het systeem erg in onbalans. Tevens vragen de moderne games op hoge instellingen al snel ~6GB werkgeheugen dus neem alsjeblieft minimaal 8GB. Ik vrees dat je er anders spijt van krijgt.
Qua SSD: naar mijn idee kan je beter voor een Samsung of Crucial SSD gaan, die zijn betrouwbaarder (lees: gaan minder vaak stuk).
 
Ik ga niks overklokken in de PC.
Het RAM is 8GB (vergeten neer te zetten)
En ik denk dat ik die extra fan achterwege laat.
 
Ok, dus dan kan je ook de i7 4770 (zonder K) of de i7 4790 nemen. Geen idee wat de prijzen daarvan op dit moment zijn, maar misschien dat je daar wat euro's kan besparen.

Wat overigens nog een besparing kan zijn: voor games is de i5 4670 (of 4690) even snel als de i7. Enkel bij videobewerking en andere zware rekentaken kun je het verschil bemerken. Dus ook hier zou je wat kunnen besparen, en dan kan je waarschijnlijk een 256GB SSD kopen, net wat fijner qua ruimte voor games ;)
 
Verder leuke samenstelling. Ik heb een paar opmerkingen.

1. Als het goed is, kun je nu de nieuwe Intel Core i7 4790K al krijgen. Deze heeft betere Thermal Paste.
2. Ik zie dat je verder geen extra koeling bij de CPU hebt gedaan. Houd er rekening mee dat de stock Intel koeling erg veel herrie maakt en niet geweldig koelt. Al helemaal niet wanneer je gaat overklokken.
3. 4GB RAM is erg weinig. Hier ga je mee in de knoop komen tijdens het gamen. Ik raad je aan voor minstens 8GB RAM te gaan.

Voeding is verder niets mis mee.
 
Ik blijf bij de i7 4770K met standaard koeling en neem dan 3 extra 120mm fans erbij (daar is de ruimte voor) voor optimale koeling.
Ik heb 8GB RAM liggen (2x 4GB) en een grotere SSD kan ik altijd nog overwegen.
 
Hoi,

Aan een goede processorkoeler heb je meer aan dan aan 3 x 12 cm fan's;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan