Complete crash...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bisquit

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2003
Berichten
29
Naar aanleiding van een virus en wat rotzooi op mijn pc leek het me verstandig om mijn pc eens opnieuw te formatteren. Had ik dat maar nooit gedaan. Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen want ik weet het niet meer...

Stappen die ik heb doorlopen:
* Vanuit WinXP wilde ik de nieuwe XP erop zetten in de hoop dat hij tijdens de setup zou formatteren. Niet dus.
* Dus toen ik het nog een keer wilde proberen had ik zoiets van als ik nu van Fat naar NTFS ga, dan zal ie het toch wel vragen. Maar ook nu vroeg ie het niet.

maar sterker nog, de pc deed niks meer.

In eerste instantie kreeg ik de foutmelding "NDLR (of zoiets) missing". En ik kon niks meer.

Ook na een herstart met bootdisk (XP,98) doet ie niks meer.

Foutmeldingen die ik kreeg was dat er tijdens het eerste initialisatie proces wat misging en nu weigert ie alles.

Oh ja, ik heb nog geprobeerd met fdisk te formatteren en dat lukte met als gevolg dat ik én 140 GB kwijt ben én de pc nog steeds niks doet.
Die 140 GB vind ik wel terug als ik hem eindelijk aan de praat heb, maar ik ben een beetje radeloos wat nu te doen.

Ik kom maar niet verder... Iemand enig idee?
 
Misschien is het een idee om te booten vanaf de installatie cd en dan windows xp opnieuw te installeren. Je krijgt dan ook de mogelijkheid aangeboden om te partitioneren en formatteren.
 
Bij het booten vanaf de WinXp cd kopieert ie wat bestanden en daarna hangt ie zichzelf weer op met het bericht "initalization1_prcess_failed" (ik geloof dat het zo heet)...
 
als je in jou bootprogr.kan geraken kijk dan de instelling van opstarten na(cd diskette schijf)als dit niet lukt zou ik eens kijken of er geen corrupt geheugen kaartje is waar hij op vastloopt.ps;probeer een eventuele foutmelding te noteren en door te geven.
 
Ok.. niks werkt... Hier een klein overzicht van wat ik allemaal al heb geprobeerd.

Booten:
1) HD -> Flopppy -> cd:
Dit resulteert in " Disk boot failure. Insert System disk & press enter"

2) cd (XP) -> floppy -> HD
" Disk boot failure. Insert System disk & press enter"

3) cd -> floppy (' 98) -> HD
hiermee kom ik op mijn a-schijf maar de rest van mijn schijven worden niet herkend.

Win 98 installeren:
* Formatteren -> ja
Maar na het formatteren krijg ik te horen dat de schijf niet gelezen kan worden (waarschijnlijk vanwege NTFS) en kan ik setup afsluiten

WinXP bootdisks:
* Loading files
* There is a problem. Shut down the computer to prevent damage.
Unmountable_boot_volume
If this is the first time you see this stop screen restart. If not: check hardware.

Win XP installeren via I386 >> winnt.exe
"Could not find a place for a swap file"
Enter to exit.

Ik kom echt niet meer verder... HEeeeelp...
 
Laatst bewerkt:
Zet je Bios eens op floppy-cd-hd.
Dan opstarten met een bootdiskette.
Geen 98 wanneer je een NFTSvolume hebt, want dat werkt niet.
CD erin en direct kiezen voor set up.


Ps. Je weet zeker dat de XPcd goed is?
 
Je hebt toch al de diverse botmogelijkheden gebruikt?

Start je computer op en druk op deltotdat je in je BIOSscherm komt.
NU de volgorde veranderen naar floppy-CD-HD.
Dan opslaan en afsluiten en rebooten.
Dan afsluiten en floppy erin.
Opstarten en dan installeren vanaf de floppy.
 
Dan kom ik toch weer hier uit:

WinXP bootdisks:
* Loading files
* There is a problem. Shut down the computer to prevent damage.
Unmountable_boot_volume
If this is the first time you see this stop screen restart. If not: check hardware.

Of mis ik nu iets? :confused:
 
get into recovery console and Type 'chkdsk /R' and wait few hours depending on how big your HDD is. Then type 'fixboot X:' where X is your boot partiton and try to reboot. If there is still blue screen switch back to rescue command line and type 'fixmbr'.
except the command 'chkdsk /R' didn't work for me but if you type "HELP" it will give you a list of commands to choose from. I typed "CHKDSK" when it was done. I typed "FIXBOOT" and it did something but when I re-started it went back to the god awful blue screen again, then I went back and typed "FIXMBR" and it did the job.
 
Ik geloof echt dat ik er niet meer uitkom... Ben nu maar een illegale versie aan het downloaden in de hoop dat dat gaat lukken... Eigenlijk tegen beter weten in, maar ja.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp! :thumb:
 
lijkt me niet dat het downen van een illegale iets helpt.

Met fdisk heb je waarschijnlijk al je partities verwijderd zonder nieuwe aan te maken. Wel zonde alle data die erop stond is verloren (in principe, er bestaat zoiets als datarecovery) maar als er data op stond die absoluut bewaard moet blijven is het een mogelijkheid en doe dat eerst VOOR je een nieuwe partitie aanmaakt.

Goed, start de pc met een opstartdiskette van Win 98 of Me (handig voor de cdrom ondersteuning) en gebruik het fdisk programma om er een nieuwe partitie op de harde schijf aan te maken, deze te activeren en en vervolgens te formatteren. Dit doet met door de stappen op het scherm te volgen.

daarna Xp installeren.

succes
 
Staat je virusscanner in de bios aan?

Misschien gooit die nog roet in het eten.
Detecteerd je BIOS de HD nog wel goed?
Test anders je HD in een andere computer.

Anders lijkt het erop dat het een (tijdelijke) hardware failure is.

Suc6 !!
 
:D

Ik ben er na 3 dagen (en nachten) eindelijk uitgekomen! Op internet heb ik 2 rescue disks van Partition Magic kunnen downloaden. Deze startte gelukkig wel op. Vandaaruit heb ik alle partities zitten weggooien en er een c-partitie en een d-partitie van gemaakt. Die diskettes ga ik inlijsten... ;)

De c-partitie deed het nu en ik kon zonder problemen WinXP verder installeren.
De d-partitie deed het nog niet maar was vanuit windows zo te formatteren.

Maar....
Bij het opstarten heb ik nu wel een dual-boot probleem. Hij laat me namelijk kiezen tussen windows XP en een ´unknown operating system´.

Hoe kan ik hier nog vanaf komen? Waarschijnlijk had ik vanuit Partition Magic eerst de c-schijf moeten formatteren omdat er nogal wat temp. files opstonden van mijn geklooi...

Nog 1 vraagje: Is het vanuit winxp makkelijk om die d-partitie nog te splitsen in een d en een e partitie?
 
Het is vrij simpel om daar meerdere partities van te maken.

Klik rechts op deze computer en kies voor beheren. Dan naar schijfbeheer en rechtsklikken op de D partitie en dan kiezen voor logisch station maken en dan de aanwijzingen volgen op het scherm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan