complete HDD kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sammie1994

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2010
Hallo,

Ik heb een klein probleem, ik wil namelijk mijn pc verkopen, maar de hdd inhoud bewaren, dus alles op een ext gooien.
Zijn hier progjes voor?? ik zou ook graag windows mee kopieren, zodat het net is of er niks veranderd is en alles nog werkt.
Kan dit, en zo ja hoe???

groeten

sammie1994

Welkom op Helpmij.:)

Je kan de inhoud zo naar een externe hardeschijf kopiëren, maar je Windows zal daar niet op gaan werken. Voor de data kopiëren, heb je geen programma nodig.

Tuurlijk kan dat het makkelijkste is het denk ik om het te doen met Ubuntu omdat je dat geen iritante errors krijgt dat het programma in gebruik is zo kun je gewoon je hele C: schrijf kopieren het is een gratis programma dat je zo kan downloaden google maar ff voor Ubuntu http://www.ubuntu-nl.org/getubuntu/download

maar wat crash zeg zou wel kunnen kloppen maar volgesmij heb je ook z'n programma voor ik kan alleen niet ff op de naam komen waar dit wel zou kunnen werken

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Ik heb een klein probleem, ik wil namelijk mijn pc verkopen, maar de hdd inhoud bewaren, dus alles op een ext gooien.
Zijn hier progjes voor?? ik zou ook graag windows mee kopieren, zodat het net is of er niks veranderd is en alles nog werkt.
Kan dit, en zo ja hoe???

groeten

sammie1994

Zoals Crash al aangeeft, windows gaat dan niet meer werken, je data backuppen kan wel zonder gevolgen.
Haal daarna op de pc die je gaat verkopen al je files weg(behalve windows) met bv fileshredder, dan weet je zeker dat je data die je anders op de normale manier delete niet meer door onverlaat terug te halen zijn.

Laatst bewerkt:
Er zijn genoeg programma's om je hardeschijf te klonen. (Norton Ghost, HDD clone< Acronis true image om een paar te noemen) echter kun je niks met de Windows op de externe hardeschijf.

ik zet de data van de ext. dan weer op mijn nieuwe pc.

Laatst bewerkt door een moderator:
Met de Windows data kun je niets op je nieuwe PC. Ook programma's kun je niet op deze manier over zetten. Enkel documenten, muziek, foto's enzovoort.

Is het een optie om de hdd uit de pc te halen en gewoon een lege hdd er weer in ? (in de pc die je verkoopt)
Kun je bij de volgende pc je hdd er weer in zetten en klaar.
Dit werkt in ieder geval wel met Ubuntu, met windows weet ik niet.
Wil het niet dan heb je in ieder geval wel alle data.

Emil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan