• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Complete kolom kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daanvm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mei 2010
Hallo,

Weet iemand toevallig hoe je een complete kolom ook kan weergeven in een ander tabblad?
Ik kan wel een cel de waarde '=Blad1!A:A' geven om de desbetreffende cel uit Blad1 te halen, maar dan moet je het cel voor cel doen. Is er een manier om de hele kolom in één keer te doen? Dus de hele kolom dezelfde waarde te geven?

Alvast bedankt!
Daan

Hallo,

Weet iemand toevallig hoe je een complete kolom ook kan weergeven in een ander tabblad?
Ik kan wel een cel de waarde '=Blad1!A:A' geven om de desbetreffende cel uit Blad1 te halen, maar dan moet je het cel voor cel doen. Is er een manier om de hele kolom in één keer te doen? Dus de hele kolom dezelfde waarde te geven?

Alvast bedankt!
Daan

Je kunt de gehele kolom selecteren door op de letter van de kolom te klikken.
Vervolgens CTRL-C waarna je de kolom aangeeft waar je de kolom wilt hebben.
Tenslotte wordt met CTRL-V de kolom daar geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Je kunt de gehele kolom selecteren door op de letter van de kolom te klikken.
Vervolgens CTRL-C waarna je de kolom aangeeft waar je de kolom wilt hebben.
Tenslotte wordt met CTRL-V de kolom daar geplaatst.

Sorry als ik het niet helemaal duidelijk heb uitgelegd, maar dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat als je de ene kolom aanpast, dat de andere dan ook wordt aangepast. Dus ook als er nieuwe rijen worden toegevoegd of verwijderd.

Met onderstaande achter blad2.

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
Range("A:A").Value = Worksheets("Blad1").Range("A:A").Value
End Sub
of:
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
Columns(1).Value = Worksheets("Blad1").Columns(1).Value
End Sub

Laatst bewerkt:
Status