Complete Multimedia PC 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Systeem wordt gekocht in herfstvakantie, dus er word niet gewacht op 6000 serie van ATI. Gtx460 768MB voor 144 euro, is prijs/kwaliteit zeer goed en voldoet aan mijn eisen :)

Zouden jullie mijn vragen in mijn post van gisteren willen beantwoorden:) ik weet het ben een beetje ongeduldig

Mvg ,

R.Beintema

Je kan je systeem elke dag veranderen, je schiet er weinig mee op. Het ene stukje hardware zal dan een procentje of wat beter zijn dan het vorige enz.
Je hebt nu een prima systeempje samengesteld met een boxed cooler. Probeer het systeem enige tijd uit. Maakt het teveel herrie naar jouw smaak, kan je altijd nog een andere losse koeler plaatsen ipv. de meegeleverde. Financieel word je er toch niet wijzer van om nu een andere koeler te kopen, want de boxed koeler wordt sowieso dan los meegeleverd.

Oke, maar dan zou ik misschien ook wel een i7 860 kunnen doen. En dan later wanneer nodig is een CPU koeler erbij doen:)

Ik ga het nog maar een keer opschrijven:

voor jouw gebruikerseisen hoef je niet het nieuwste van het nieuwste en het snelste van het snelste te hebben. Tegen de tijd dat jij alweer nadenkt over een nieuwe machine kun je met de machine die je nu gaat kopen met jouw gebruikseisen nog steeds prima computeren.

Voor het snelste van het snelste kom je uit op configuraties die tussen de € 2000,-- en € 3000,-- gaan kosten. (afhankelijk van grootte en hoeveelheid hdd's, geheugen en of je Blue Ray etc. etc. erin wil hebben) Dán doe je mee in het hogere segment.

Ik wil gewoon het beste wat ik kan krijgen voor 1000 euro, wat iedereen wil neem ik aan, dus wanneer de i7 in het budget past, dan zou het toch een betere optie dan de i5 760 zijn neem ik aan :)

mvg,

RonaldB

Ja, maar heb je bijv. al een externe hdd en / of een usbstick van 8 of 16 giga?

Dat mag ja!

Ik ben blij dat je beide hebt. Veel, zéér veel mensen die een nieuwe pc gaan aanschaffen, gaan tot aan het randje van hun budget, kopen een machine en met een beetje pech gaat er ooit eens wat kapot of lopen ze tegen een vervelend virus aan. Dan niet zelden posten ze dan hier een vraag als:

"Mijn pc is door een virus getroffen en ik kan helemaal niets meer. Kan ik mijn eigen bestanden nog veilig stellen voordat ik ga formatteren? Ik heb geen backup op externe disk of zo.''

Een hard maar wel eerlijk antwoord van mij luidt dan veelal: "Wie zijn billetjes brandt".........

Jij behoort gelukkig NIET tot die groep want jij bezit backupmedia. In jouw geval geef ik je groot gelijk dat je dan elke eurocent budget in de meest snelle hardware stopt. Had je nee geantwoord dan had ik je geadviseerd een tientje of 6 uit te geven voor een externe hdd.

Oke, ja m'n wil graag overal en altijd een backup van hebben daarom hebben we van elke pc in ons huis meerdere backups xD

Ben tot de conclusie gekomen dat ik blijf bij een i5 760, aangezien die prijs/kwaliteit beter is dan een i7 860. Misschien is het handig om 6gb (2*2gb en 2*1gb) of 8gb Ram te nemen voor de toekomst, of is dit onnodig? Verder zou ik niet weten wat er nog beter kan, dus dan eventueel een CPU koeler, aangezien ik gelezen heb dat bij het vervangen van stock cooler het moederbord er helemaal uit moet, aangezien het CPU gat in de kast net te klein is voor een 1156s CPU koeler backplate, kan iemand dit confirmen?:)

mvg,

Ronaldbeintema

Kom ik weer roet in het eten gooien... :o

Ik zal als ik jou was voor een AMD phenom ii X6 2.8ghz gaan.
Als je niet te vaak spelletjes gaat doen en meer voor multitasken gaat, kan je beter voor de AMD gaan... De mobos zijn inderdaad ook goedkoper met de nieuwste technologien zoals USB 3.0, Sata 600, Firewire, voor maar 77 euro... Aangezien je budget eigenlijk 860 euro was, zou ik voor zo'n samenstelling gaan:

Klik

Toch even 200 euro goedkoper, en ik denk betere prestaties dan een Intel I5 quad-core... Als je echt wilt gaan gamen kan je misschien beter voor de Intel processoren gaan, maar dan kan je beter voor de Intel I7 860 gaan...
Ook is het zo dat als je nu een computer van 1000 euro koopt, dat hij na 3 jaar allang is achterhaald, daarom kan je beter nu iets minder besteden, en dan misschien een jaar eerder weer voor een nieuwe PC gaan met de 200 euro die je hebt bespaard, plus nog wat geld... :)

Succes!:thumb:

Laatst bewerkt:
Toch even 200 euro goedkoper, en ik denk betere prestaties dan een Intel I5 quad-core...
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. De door jou geselecteerde processor is niet echt een topper. Zelfs de snellere Phenoms II X4 doen het in veel applicaties beter en de X6 is pas echt nuttig als je, je CPU zwaar gaat belasten met applicaties die alle zes de processoren gebruiken. Hoeveel % van de tijd zal TS daar bezig mee zijn? Als je geld wilt besparen en voor AMD wilt gaan dan zou ik de Phenom II X4 970 nemen, want de gemiddelde gebruiker heeft meer aan een snelle quad core dan aan een trage hexacore.

Als je een nieuwe koeler wilt kun je dat beter bij de assemblage doen. Ik weet niet uit mijn hoofd of 4launch ze in voorraad heeft, maar de CM hyper TX 3 en CM 212 zijn overigens ook koelers met een goede prijs prestatie verhouding.

6 GB of 8 GB lijkt me overigens nutteloos bij jouw gebruik.

Laatst bewerkt:
Oke mensen, de bestelling is gedaan en ziet er als volgt uit:

pcbesteld.png

Ik zal wanneer ik het systeem krijg en aan de praat heb gekregen, wel even een update/review geven over de pc :)

Hartstikke bedankt iedereen van helpmij :D

R.Beintema

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan