complete register vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

weinberg7

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2005
Hoi all,

ik had gisteren m'n pc geformateerd en xp pro zonder problemen erop gezet. Na wat klungelen in het register zijn er wat beschadigingen opgetreden.
Nu (als dat mogelijk is) wil ik het register vervangen door een nieuw compleet register.

Hoe doe je dat??

gr..

Als ik zo je vraag lees, heb je niet eerst een backup van het register gemaakt via bestand > exporteren, in het register.:(

Je kunt kijken of dit helpt:
Start > uitvoeren > sfc /scannow (let op de spatie voor de /)

thanks,

alleen heb ik systeemherstel uit staan (geheugen uitsparen) en kan niet met de install. cd van xp geen R uitvoeren want hij geeft aan dat er een nieuwere versie van Xp aanwezig is en dan doet ie het niet. Heb SP2 er later bij moeten zetten inc. windows update's .

Ik hoor het wel.

gr..

Ik denk dat er wordt bedoeld om de cd in te steken bij opstarten en dan op R, bij mij lukte dit in elk geval niet, ik kreeg de melding de diskette met als label Windows XP recovery disk... Mischien lukt het bij jou wel...

Ja ik kon in de R komen dmv opstarten met Xp cd-rom maar dan krijg ik c:/windows/..
en dan moet ik een comando intypen maar welke moet dat zijn?
Als ik help intyp krijg ik verschillende comando's te zien maar weten jullie misschien welke dat dan moet zijn?
Ik hoop dat iemand dat weet.

vriendelijke groet!

ps;Start > uitvoeren > sfc /scannow (let op de spatie voor de /) Als ik dat deed vroeg ie om een install. cd-rom van Xp maar dat lukte niet omdat er een nieuwere versie van Xp op de computer aanwezig is (ivm. SP2 en update's )

Laatst bewerkt:
compleet register vervangen.

weinberg7 zei:
Ja ik kon in de R komen dmv opstarten met Xp cd-rom maar dan krijg ik c:/windows/..
en dan moet ik een comando intypen maar welke moet dat zijn?
Als ik help intyp krijg ik verschillende comando's te zien maar weten jullie misschien welke dat dan moet zijn?)
Als die rij commando's begint met ATTRIB - BATCH - BOOTCFG - CD - CHDIR, enz. dan ben je aangeland in de Recovery Console. (Als je bij elk commando toelichting wil, type er dan /? achter, dus b.v. ATTRIB /?.
weinberg7 zei:
ps;Start > uitvoeren > sfc /scannow (let op de spatie voor de /) Als ik dat deed vroeg ie om een install. cd-rom van Xp maar dat lukte niet omdat er een nieuwere versie van Xp op de computer aanwezig is (ivm. SP2 en update's )
Met wat hier staat wil ik even terug naar een eerdere link: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=231640 Lees nog eens goed wat hier uitgelegd wordt, zeker in combinatie met een eerder bericht van je: en kan niet met de install. cd van xp geen R uitvoeren want hij geeft aan dat er een nieuwere versie van Xp aanwezig is en dan doet ie het niet. Als je nu weer die 'link' hierboven bekijkt, kun je dan de "Repair" (en niet de "Recovery") bereiken en uit laten voeren? Als dat niet mogelijk is, zal er denk ik niets anders op zitten dan een herinstallatie van Windows XP.

.

weinberg7 zei:
crash zei:
De oplossing is om Service pack 2 te slipstreamen en samen met je Windows Xp op een andere cd-rom te branden.

Zie hier hoe je dat kan doen:
http://www.helpmij.nl/leden/tazman/slipstream.htm
Bron:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=234775

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan