• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Complete rij naar boven of naar benden verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrSpoony

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2020
Goedemorgen allemaal,

Dit forum is voor mij al erg vaak een goede bron van informatie geweest alleen kon ik op mijn volgende vraag helaas geen antwoord vinden.
Ik ben bezig met het maken van een planning waarbij veel dingen vooraf ingevuld zijn zodat er niks vergeten kan worden.
Nu heb ik deze planning al een heel eind op orde alleen mis ik nog 1 ding.

Het komt regelmatig voor dat ik een planning aan het maken ben waarbij sommige werkzaamheden naar voren of naar achter geschoven moeten worden.
Het zou mooi zijn als de planning zich aanpast aan de startdatum van de werkzaamheden. (zie voorbeeld)

Zoals te zien beginnen de werkzaamheden in rij 11 eerder als de werkzaamheden in rij 10.
Is het mogelijk deze gehele rij door middel van een actieknop naar boven te schuiven of door middel van de datum de rijen te wisselen?

Ik weet dat dit mogelijk moet zijn met macro's maar is er ook een manier zonder. (mijn collega gebruikt een apple waarbij die macro's toch vaak niet goed of helemaal niet werken)?

Ik hoop dat iemand mij hierin kan helpen.

Alvast bedankt voor jullie tijd!!

Groet,
Rob

Bijlagen

hahaha bedankt JV,

Zoo simpel dat ik hier gewoon helemaal niet aan gedacht heb. :shocked::D
Die ga ik zeker gebruiken, Bedankt!!

Dan heb ik misschien nog wel een andere vraag, stel ik verander het aantal werkdagen, is het dan mogelijk de onderstaande werkzaamheden mee veranderen in de planning zodat taken elkaar niet overlappen?

dit is extra, ik ben al super geholpen (best een beetje een domme vraag geweest haha)

En wat moet er dan precies mee veranderen? Ik zie het niet terug in het bestand

Stel ik verander de het aantal werkdagen van de stucadoor van 3 naar 5.
Dit betekend dat de overige werkzaamheden ook 2 werkdagen op moeten schuiven anders klopt de planning niet.
dus door die ene aanpassing van 3 naar 5 zou de gehele planning 2 werkdagen langer moeten worden.

Groet,
Rob

Hmm, zet de filter ook eens op de cel boven werkdagen

Dat geeft helaas niet het gewenste resultaat.
als ik dus de werkdagen aanpas in rij F zou de planning in rij H tot MZ aangepast moeten worden.

ik hoop dat ik het duidelijk uitleg..

Je kan toch sorteren op startdatum? Valt iets mee/tegen dan pas je de startdatum of looptijd aan. Voor zover ik kan zien heb je geen direct verband tussen de projecten en opdrachten en dan valt er weinig te berekenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan