complex probleem (64-bit?) Win 7 ult. SP1 - opstarten progs, printercommunicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

sberends

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2005
Berichten
5
Een vrij complex probleem:

Op mijn vlotte PC met Windows 7 Ultimate SP1, 64-bit:

Na het (normaal) opstarten van de PC duurt het circa een uur om bepaalde programma's op te starten. Bijvoorbeeld: Google Chrome en MS office XP. Andere programma's (als Photoshop CS4 en Internet Explorer 9) starten in een oogwenk. Geheugen (8mB) en ruimte harddisk zijn dus geen probleem.

Wanneer de genoemde programma's na een uur gestart zijn, lijken alle problemen opgelost.

Echter, printen blijft een probleem: na een printopdracht worden enkele regels geprint. Daarna stokt de printercommunicatie. Soms print hij na 10 minuten iets verder. Meestal breekt hij na 10-20 min af. Bovendien hangt de PC om onduidelijke redenen 1 maal per dag.

Na veel forums afstruinen heb ik het idee dat er iets bugt met 32-bits toepassingen op het 64-bits systeem.
Heb inmiddels veel met systeemherstel gespeeld, maar ik kan niet duidelijk achterhalen wanneer precies de problemen ontstaan zijn. (in korte tijd zijn er iets van 64 updates uitgekomen...). Op algemene oplossingen (geheugen, virussen etc) heb ik reeds gechecked.

Ik hoop dat iemand dit herkent en een oplossing heeft. GRAAG!

Bij voorbaat dank.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou niet eens gaan troubleshooten in zo'n geval. Lekker even een backupje maken van al je data en een verse installatie.
 
Hoi,
Op mijn vlotte PC met Windows 7 Ultimate SP1, 64-bit
zo te lezen is hij niet zo vlot meer.:D
Ik heb je vraag naar de juiste sectie verplaatst want je hebt Win 7 en niet Vista.
Succes verder met je vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan