• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Complexe als formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

zouwe053

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2006
Hoi hoi,

Ik heb een complexe als formule waar ik niet uitkom. Ik heb 2 excelbestanden waar in de 1 de planning van de transport afdeling en in de ander de algehele planning in staat. Nu moet er als er in de transport planning een taak staat of verlof of leeg is, dit naar voren komen in de algehele planning. Als er een taak staat (meestal een straatnaam) moet er komen te staan Transport, bij verlof verlof, ziek ziek en als hij leeg is moet er niets komen te staan in de algehele planning.

Ik dacht dat het hiermee zou redden maar hij werkt niet :

=ALS('S:\Weekrooster 2011\[Back-up van Weekrooster 2011 TRANSPORT GLO.xlk]31'!$F$31=" ";" ";
(ALS('S:\Weekrooster 2011\[Back-up van Weekrooster 2011 TRANSPORT GLO.xlk]31'!$F$31="Verlof";"Verlof";
(ALS('S:\Weekrooster 2011\[Back-up van Weekrooster 2011 TRANSPORT GLO.xlk]31'!$F$31<>" ";"Transport";
(ALS('S:\Weekrooster 2011\[Back-up van Weekrooster 2011 TRANSPORT GLO.xlk]31'!$F$31<>"Verlof";"Transport")))))))

Hebben jullie een oplossing ???

Alvast super bedankt !!

gr Cynthia

Splits uw formule in delen:

In bv A1 zet je:

Code:
S:\Weekrooster 2011\[Back-up van Weekrooster 2011 TRANSPORT GLO.xlk]31'!$F$31
Dan wordt je formule:

Code:
=ALS(A1="";"";ALS(A1="Verlof";"Verlof";ALS(A1<>"";"Transport";ALS(A1<>"Verlof";"Transport"))))

Zo heb je een beter overzicht van wat de formule nu juist,of juist niet doet.

Succes, Cobbe

Laatst bewerkt:
Hoi Cynthia,

In de code hierboven heb je een spatie staan tussen de qutes. Een spatie betekent dat de cel gevuld moet zijn met een spatie. Als je de spatie weghaalt in je formule, betekent het dat de cel leeg moet zijn. Werkt dat?

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan