• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

complexe reeks kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerddevor

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2009
Hallo,

Ik heb een bestand met daarin 1.000.000 rijen.
Ik heb hier een filter op los gelaten, en daar kwamen zo'n 50.000resultaten uit. Ik wil deze resultaten kopieren naar een ander blad, echter geeft hij dan de volgende melding:

"De grafiek kan niet worden gebruikt of gemaakt omdat de verwijzing te complex is. Ga op een of meer van de volgende manieren te werk:
*Gebruik gegevens die kunnen worden geselecteerd met één onderbroken rechthoek.
*Gebruik gegevens uit hetzelfde blad.

Ik weet dat datgene wat ik nu doe zonder probleem mogelijk is als mijn totale aantal rijen niet meer is dan 65.000 regels. Echter nu het meer zijn geeft excel (2007) problemen.
Is hier een oplossing voor?

Ga na of dezelfde aktie, uitgevoerd met een macro, dezelfde melding geeft

Code:
Sub alternatief()
  with sheets([COLOR="DarkGreen"][B]1[/B][/COLOR]).usedrange
    .autofilter [COLOR="darkgreen"][B]1[/B][/COLOR], [COLOR="darkgreen"]"[B]test[/B]"[/COLOR]
    .offset(1).specialcells(xlcelltypevisible).copy sheets([COLOR="darkgreen"][B]1[/B][/COLOR]).cells([COLOR="darkgreen"][B]1,27[/B][/COLOR])
    .autofilter
  End with
End Sub
NB. pas de groene elementen aan aan jouw situatie.

Als dat niet werkt kan met een andere macro transport van de geselecteerde gegevens plaatsvinden:
Code:
Sub alternatief2()
  with sheets([COLOR="DarkGreen"][B]1[/B][/COLOR]).usedrange
    .autofilter [COLOR="darkgreen"][B]1[/B][/COLOR], [COLOR="darkgreen"]"[B]test[/B]"[/COLOR]
     for each cl in .offset(1).columns(1).specialcells(xlcelltypevisible)
        sheets([COLOR="darkgreen"][B]1[/B][/COLOR]).cells([COLOR="darkgreen"]rows.count,[B]27[/B][/COLOR]).end(xlup).offset(1).resize(,.columns.count)=cl.resize(,columns.count)
     Next
    .autofilter
  End with
End Sub

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor je reactie, echter snap ik het niet :o
Ik heb de macro aangemaakt, en als ik deze uitvoer dan doet deze niets. Ik vergeet vast iets.

Valt er in kolom 1 van blad 1 wel te filteren op de tekstreeks "tekst".
Zoniet vul dan daar een tekstreeks in waarop wél gefilterd kan worden.
De resultaten worden in cel AA1 weggeschreven.

Ai,

Het werkt inderdaad (met een kleine lijst)
maar als ik mijn lijst draai, krijg ik precies dezelfde melding, maar nu geeft Visual Basic deze ipv Excel...

Als ik op foutopsporing klik, dan geeft deze de volgende zin aan als fout

.Offset(1).SpecialCells(xlCellTypeVisible).Copy Sheets(2).Cells(1, 27)

Laatst bewerkt:
Is het misschien een oplossing dat VB de resultaten regel per regel kopieert? of gaat dit te langzaam?

Heb je de methode uitgebreid filter al getest ?

Die is er juist voor gemaakt, om de gefilterde cellen naar een nieuwe positie te zetten.

Eventueel met VBA

Code:
Sub alternatief_uitgebreidfilter()
  with sheets(1).usedrange
     .offset(,.columns.count +2).resize(1)=.rows(1).value
     .offset(2,.columns.count +2).resize(1,1)="test"
    .advancedfilter xlfiltercopy, .offset(,.columns.count +2).resize(1,1).currentregion,[AA1]
  End with
End Sub

Ik heb het met een uitgebreid filter geprobeerd, maar deze zet alle gegevens naar een ander veld, en niet alleen de resultaten van het filter (Hetzelfde gebeurt met het VB-script).... Wat doe ik verkeerd?

Laatst bewerkt:
Je stelt blijkbaar geen filter in.
Ik krijg de indruk dat je ambities niet in de pas lopen met je kennis/vaardigheden. Werk eerst eens aan een systematische uitbreiding van je Excel/VBA-kennis (cursus, boek)

Hallo snb,

Klopt, mijn kennis is zeker niet optimaal. Als ik iets nodig heb, dan ga ik het meestal spelenderwijs uitvinden, (Wat vaak ook wel lukt, echter dit keer niet :-) ).
(Ik had een autofilter over de resultaten gezet, echter nam het uitgebreid filter ook de tussenliggende waarden mee...)
Ik ga nog wel even puzzelen en googlen,
Bedankt in ieder geval voor de moeite!

MvrGr

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan