Component of Composiet kabel gebruiken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter BEAT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BEAT

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2001
Ik wil mijn homecinema met mijn tv die geen hdmi heeft verbinden,dat zou kunnen via een verloop van component naar scart.
De component aansluiting heeft kleur codering,groen,blauw,rood.
Ik heb nog een verloop naar scart liggen met kleur codering,wit,geel,rood(composiet?)
Kan ik de ze kabel gebruiken,of moet ik een nieuwe(component)kopen?

Geen idee :o. Kan je misschien een foto van die kabel plaatsen? Zie je behalve die kleur nog andere verschillen?

Component video is iets anders als Composiet. Je kunt die geel-wit-rode kabel daarvoor niet gebruiken. Een nieuwe kabel inderdaad, maar niet alle apparaten kunnen component aan, check dat eerst.. Je moet trouwens ook aparte audiokabels leggen, want die 3 zijn alleen voor beeld.

Laatst bewerkt:
Aanluisten DVD / LCD

Beste Forumleden,

Ik heb een DVD-speler (aristona, progressive scan) met onderstaande aansluitingen.
dvd.jpg

Mijn TV Samsung LE40C650 heeft een component ingang. zie onderstaande afbeelding.
connections.jpg

Kan ik deze DVD en TV op elkaar aansluiten middels component? Mijn huidige componentkabel geeft geen beeld, dien ik gele aansluiting op DVD te gebruiken?

Alvast bedankt,

Bij de tv zie ik links een composiet, en die heb je ook op je dvd speler.

Bij de tv:
Groen --> gele aansluiting
Rood --> rode aansluiting
Blauw --> witte aansluiting

En bij je dvdspeler:
Groen --> composite video
Rood --> R
Blauw --> L

Laatst bewerkt:
Bij de tv zie ik links een composiet, en die heb je ook op je dvd speler.

Bij de tv:
Groen --> gele aansluiting
Rood --> rode aansluiting
Blauw --> witte aansluiting

En bij je dvdspeler:
Groen --> composite video
Rood --> R
Blauw --> L

Nu suggereer je dat het op elkaar past... Wellicht dat ik je verkeerd begrijp. Maar bij deze toch even een verduidelijking: Component en composiet passen niet op elkaar. Je moet je DVD-speler als volgt aansluiten via composiet:
Van de DVD-speler: L (die witte), R (die rode) en composiet video (die gele) op de resp. witte, rode en gele aansluiting van je TV die je daar aan de linkerkant op het plaatje ziet.

Via component krijg je echter waarschijnlijk beter beeld (mits die beeldbewerking ondersteund wordt door de apparaten in kwestie) en de aansluiting daarvoor:
Groen, blauw en rood (Cr) van je DVD-speler op resp. groen blauw en rood (op het plaatje de meest rechtse, heet waarschijnlijk 'Pr')) van je TV.

Je kan niet dezelfde kabels gebruiken. Composiet en component zijn niet hetzelfde signaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan