Componenten check

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met de http://www.asus.com/Graphics_Cards/HD7970DC2T3GD5/ kunnen 6 beeldschermen.
Ook is hij veel makkelijker over te clocken. (Mede door de VGA hotwire) Daarbij Nvidea kaarten in AMD systemen kunnen nog wel is problemen op leveren of je moet de kaart blijven updaten.

De kaart is tot 14DBA stiller en tot 20 procent beter gekoeld. (Daarbij ook een langere levensduur) Je moet niet alleen naar de specs kijken, maar ook naar de features ;) (Kwaliteit van de kaart)
Maar het is ook een mooi alternatief.

@Glexaeon ziet er netjes uit.

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn grafische kaart omgewisseld met de Asus HD7950-DC2T-3GD5-V2, deze heeft 2 dvi slots, vind ik wel zo makkelijk
Ook is die te overclocken tot de standaardwaarden van de kaart voorheen gekozen, die 80 euro meer kost.

Maar nu even waar ik eigenlijk voor kom, ik zit te kijken naar welke "thermal paste" ik moet gebruiken. Er zijn verschillende soorten merken en ieder heeft de speciale namen die niet veel doen. Dit maakt alles wat moeilijker dan het moet, ik weet niet of er favorieten zijn voor de doeleinden van mij? Overclocken + gaming.

Ik zelf liep tegen de:
Tuniq TX-4 High Performance Thermal Grease
Artic Silver 5
Of een diamond compound...

De prijs is ongeveer hetzelfde, maar ik vraag me af (omdat ik hier en daar lees van wel verschillen tot 40 graden) welke nou het beste is?

En dan nog een laatste vraag puur uit intresse, ik zag in een youtube video dat iemand de heatspreader van zijn cpu afhaalde en vervolgens nieuwe thermal paste op zijn cpu deed, vervolgens zonder de heat spreader terug te plakken op de chip zelf deze in te klemmen in zijn intel socket. Ik was dit zelf niet van plan omdat ik mijn 200 euro prosessor liever 2 graden warmer dan kapot heb. Maar komt het vaker voor dat de fabriek een hele goedkope paste gebruikt? en maakt hierdoor de keuze van de paste die ik gebruik wel echt uit?

Laatst bewerkt:
Ik heb ook de volgende vraag gesteld in de software sectie:

Hallo,

Ik ben toe aan een nieuwe computer, ik heb ookal een thread aangemaakt in een andere sectie om daar over onderdelen te disscuseren.
Ik heb een vraag en om het makkelijk te maken zal ik even zeggen wat ik heb:
1 windows 7 instalatie cd 32 bit
1 Windows 7 installatie cd 64 bit
2 Windows 8 upgrade pakket (gekocht toen het net uitkwam voor een paar tientjes)

Op het moment heb ik op deze pc een 32 bit windows 8 geinstaleerd.

De pc van mijn ouders heeft 64 bit Windows 8 geinstaleerd.

In bijde gevallen is eerst de bijpassende windows 7 geinstaleerd, en vervolgens de bijpassende windows 8 upgrade.

Als ik windows 7 64 bit probeer te instaleren kan dit niet, volgens mijn andere thread is dit omdat ik een windows 32 "kern" heb.
Nu dacht ik, als ik mijn c schijf formateer en vervolgens aan de pc van mijn ouders hang, en ik probeer vervolgens windows 7 64 bit te instaleren, kan dit dan op de hardeschijf die ik net heb geformateerd, ( die van mij dus) en waar voorheen windows 32 bit op gestaan heeft?

Als dit niet het geval is, is er dan een andere oplossing?

Als er geen andere oplossing is, en ik koop een windows 8 64 bit bij mijn nieuwe computer, wat zouw dan de reden zijn dat windows 8 64 bit WEL over mijn windows 7 32 bit geschreven kan worden?

Als ik een nieuwe pc koop zonder software erop kan ik deze niet opstarten? Dus dan zouw ik mijn schijf aan een andere pc moeten hangen en zo doende een windows versie instaleren op die schijf? Hierdoor ben ik op het iedee te komen om mijn 32 bit te formateren en er windows 64 overheen te schrijven via een andere pc?

Stel dat dit lukt dan bespaart mij dit 100~euro..

Alvast bedankt,

Tim

Misschien dat iemand van jullie mij er zo antwoord op kan geven? In verband met het Windows 8 pakket in mijn bestellijst.

Groet,
Tim

Huh aan de pc van je ouders hangen? Ik heb het toch al een keer uit gelegd? Je kan alleen een clean installatie doen wanneer je de HD heb geformateerd. (Geen upgrade versies)
Dus ja, je kan je een Windows 64 bit op een HD instaleren die geformateert is.

Een 64 bit windows kan je niet over een 32 bit heen gooien(Upgraden). Trouwens hoe is het met je pc afgelopen heb je hem verkocht en voor welke prijs? Heb je nu de pc die we samen hadden samen gestelt?

Edit: De keuze van de pasta maakt veel uit bij het overclocken.
Ik zou deze nemen: http://tweakers.net/pricewatch/269659/thermalright-chill-factor-3/specificaties/

Laatst bewerkt:
Sander bedankt voor je reactie, ik heb de pc zondag aan de deur verkocht voor 225 euro. Daarvoor kreeg ik al een buitenlander aan de lijn die em opgestuurd wilde hebben voor 160 euro. Ik heb nu de zelfde computer besteld als hierboven een keer beschreven, alleen dan een tikje omlaag met de grafische kaart.

Ik heb de kaart nog niet besteld omdat het uitbetalen van mijn werk anders uitpakte, ik heb de andere onderdelen al wel, en nog een oude grafische kaart. Ik neem dus aan dat ik maximaal kan overclocken als we kijken naar prestaties behalve grafisch?

Oke ik heb nu alles aangesloten. De pc starte open heeft het gewoon gedaan. Vervolgens wilde ik de bios bekijken, heb ik aleen de instelling van energieverbruik prestaties gebalanceert etc verzet naar prestaties. Kort daarna vies het beeld weg en starte de pc opnieuw op, ik kreeg geen beeld meer. De pc reageert niet op het inhouden van de start knop en de cpu_led blijft branden. Ik ben vrij zeker dat er geen koelpasta de cpu is ingelekt, de voeding is meer dan voldoende wattage. De cpu is niet t warm geworden, ik he geprobeert om de koeler zonder fan te laten werken, tempraturen gingen naar de rond 40 graden waarna ik de bios ben ingegaan. Alle kabels zijn ingeplugt op het moederbord.

Graag gedaan.

Je moet de Eco modus ook niet aanzetten :)
AMD cool en Quiet kan je ook uitlaten. Omdat er een turboboost op je processor zit. Kan de Pc rare kuren vertonen. Geef de bios is een harde Reset.

- Spanning van de pc halen (Voedingskabel uit je voeding)
- Batterij van je moederbord (CMOS) eruit halen
- Batterij van je moederbord andersom erin stoppen (15 seconden pc aan doen, wanneer de batterij er andersom inzit)
- Pc uitdrukken door middel van de aan en uit knop (Aan en uit knop inhouden, tot je hoort dat de pc uit is)
- Spanning van de pc halen (Voedingskabel uit je voeding)
- Batterij van je CMOS weer er goed insteken.
- PC aanzetten.

Met dit trucje kan je elke overclock failure ect. Ongedaan maken. (Maar doe het niet te vaak, ander slijten je componenten erg snel)
Waarschijnlijk, zit je CMOS batterij onder je videokaart. Zou je je videokaart eruit moeten halen en tijdelijk je onboard DVI gebruiken om beeld te ontvangen. Anders blijf je schroeven.

Welke bios instelling wil je precies veranderen? (Kijker we er samen naar)

Laatst bewerkt:
Ik heb geprobeert wat je voorstelde maar het werkt nog niet, ik zal zo ee filmpje uploaden voor de duidelijkheid. Heb jij mischien tijd om te mailen of chatten via skype? Gr Tim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan