Componenten check

Status
Niet open voor verdere reacties.
De oude kast van mij heb ik wat aan geknutselt om alle onderdelen eraf te halen, ik nam aan dat die toch weging. Zo goed als onbruikbaar als je het mij vraagt. Is zon fan-control-paneel-dinges los verkrijgbaar om in mijn haf922 te zetten?

De schijf weet ik niet zeker.. Is het nog van belang dat ik een w8 upgrade gekocht heb voor een paar tientjes toen die uitkwam en in de aanbieding was? als ik zo de w8 pro zie kost mij dat 300 euro....... O_o...

Is W8 zo in prijs verhoogt? Nee die zou je ook door kunnen verkopen. Zolang jij een kern van 32Bit hebt. Kan je daar niks aan veranderen met upgrade sets. Kan je ook weer 40 euro voor vangen. Als je het hoesje nog hebt ect. Zeg je dat hij nooit gebruikt is.

Via Marktplaats zou ik deze dingen verkopen. Omdat via tweakers de jongens zitten die er veel verstand van hebben ;)
Windows 8 Pro OEM 64-BIT is http://tweakers.net/pricewatch/308905/microsoft-windows-8-pro-(oem)-64bit.html (123 Euro)

Je kan hem maar 1x gebruiken op jouw pc, want hij is hardware gebonden. Dat gebeurd als je hem registreert met jou Hotmail/Outlook account van MS. Internet is dus vereist. Het makkelijke is dat het het principe als OS x heeft.
(Alleen gaat het een stapje verder)

Jouw account kan je overal openen op elke W8 machine op school noem maar op. Waar je jouw bureaublad hebt. Maar dit geld dus ook voor je Windows 8 tablet.
Ja je kan de Fan Controller los kopen dat is de Sentry 2 is mijn samenstelling. Hij gaat in de voorkant van je pc in een 5.25 bay net als een DVD station.

Laatst bewerkt:
Die windows 8 had ik gekocht met dat programma dat toen te downloaden was dus ik heb het alleen virtueel.

Die fan controller zal ik eens even naar kijken, dan zal ik zo een lijst maken van dingen die ik ga kopen en dan kan jij er eventueel nog even overheen kijken.

Edit: die controller lijkt me wel wat, ik neem aan dat dat hetzelfde formaat is als een normale dvd speler etc? er staan op tweakers geen maten vermeld dus ik neem aan dat het altijd past?

Laatst bewerkt:
AMD FX-8350 Vishera 4.0GHz 180 euro
2x8GB van Batalix
7970
EVGA SuperNOVA NEX650G Gold 96 euro
Asus M5A99X EVO R2.0 120 euro
Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition 40 euro
256 SSD pro 200 euro
Windows 8 Pro OEM 64-BIT 130 euro
NZXT Sentry 2 34 euro

dat is de lijst die ik nu heb, ik kom weet alleen niet welke 7970 ik moet hebben, er lijken wel een stuk of 4 soorten te zijn.. en met de naam van het ram komt er helemaal niets op, kun jij mij misschien een linkje sturen van welke je bedoelt?

gr Tim

Ziet er netjes uit.

- Is dat batalix geheugen ook op 1866MHZ. Want dat moet je hebben als je hem op 2133 OC wilt zetten. (Latency maakt niet zoveel uit)
- heb je geen HD nodig om je backups op te zetten? (Vergeten of heb je die al van je oude systeem)
- Ik zou een A-merk voeding nemen die goed gekoeld is. Vooral bij het overclocken: http://tweakers.net/pricewatch/317762/seasonic-g-serie-650watt.html
- De videokaart moet je letten op de bus 5GHZ+ en minimaal 1Ghz videoclip. http://tweakers.net/pricewatch/302670/asus-hd7970-dc2t-3gd5/specificaties/
- Ook moet je nog wat ventilatoren aanschaffen voor in je case zelf. Of heb je die al?

Op welke site stel je hem samen? Dan kan ik even meekijken.

Edit: je moet de FX versie hebben voor het overclocken zit veel verschil in ;)
http://www.asus.com/Motherboards/M5A99FX_PRO_R20/#overview

Laatst bewerkt:
Een HDD heb ik nog van deze pc en geheugen is geen probleem. RAM zal ik even kijken, heb jij voorstellen voor een site?

PS ik kan de aankoop pas de 21ste doen tenzij ik nu een deal kan maken met me ouders :o

En fan's kan er nog een bij, zo'n grote voor aan de zijkant, weet de diameter zo niet, 20?

Laatst bewerkt:
Dat RAM kan ik niet vinden hoor, is dat een Z merk ofzo, er komt zelfs niets omhoog bij de naam alleen als ik deze intik bij google?

haf-922-Black-web_mat.jpg

Ik heb 1,2 en 3 nu erin, de onderste fan weet ik niet of dat kan met de voeding, de fan aan de zijkant kan er nog wel bij

Laatst bewerkt:
Haha. Nee het is een exclusief merk. Er is niet veel vraag naar en je kan het ook niet overal krijgen. Maar het is wel van top kwaliteit. Word meestal gebruikt voor het overclocken.

Je kan toch via tweakers kijken.

Je zou dan wel via verschillende winkels moeten bestellen en ben je voordeliger uit.
http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/452268

Met dit lijstje heb je alle cooling:
Front: 200 mm fan x 1 Red LED on / off fan x 1 / 700 RPM / 19 dBA (can be swap for 120 / 140 mm fan x 1)
Top: 200 mm fan x 1 / 700 RPM / 19 dBA (can be swap to 120 mm fan x 2 )
Rear: 120 mm fan x 1 / 1200 RPM / 17 dBA
Bottom: 120 / 140 mm fan x 1 (optional)
Side: 200 mm fan x 1 (optional)
(can be swap for 120 mm fan x 2)

De onderdelen moet je zo bestellen:

SiComputers
- Samsung 840 series Pro 256GB 1x € 198,50
- Microsoft Windows 8 Pro (OEM) 64bit 1x € 123,50
- Cooler Master BC Green LED Fan, 120mm 2x € 7,43
- Asus HD7970-DC2T-3GD5 1x € 404,50
- NZXT Sentry 2 1x € 29,-
- Asus M5A99FX Pro R2.0 1x € 122,-
Subtotaal inclusief kosten € 898,31

Afuture
- AMD FX-8350 Black Edition 1x € 174,60
- Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition 1x € 37,70
- G.Skill Ares F3-1866C10D-16GAB 1x € 119,30
- Asus DRW-24B5ST Zwart 1x € 18,20
- Seasonic G-Serie 650Watt 1x € 105,-
Subtotaal inclusief kosten € 460,75

Kan zomaar zijn dat je een splitter kabeltje nodig hebt (Voor je ventilators). Maar deze kan je later voor pak hem beet 5 euro kopen bij de mediamarkt.

Laatst bewerkt:
Mijn dank is groot ik zal dalijk even doorlinken naar het resultaat

nevermind het resultaat is er al :P

Zo nog eens even over de lijst heen kijken omdat 1350 euro toch wel hoog uitpakt

Laatst bewerkt:
Wat is je budget?

Je kan het andere systeem proberen in elkaar te zetten in je oude kast en door verkopen wat ik aangaf. voor 450 euro ;)
Zet je eerst de specs in je advertentie en zet je hem later in elkaar je hebt tot de 22ste de tijd om een koper te vinden moet lukken toch?

Laatst bewerkt:
Ongeveer 800-900 euro, aleen de dvd speler kan al weg, en de fan word waarschijnlijk een grote van 20cm voor aan de zijkant (rood)

Ik zal even kijken wat ik kan doen, ik heb eventjes de fan en dvd speler eruit gegooit

SiComputers
- Samsung 840 series Pro 256GB 1x € 198,50
- Microsoft Windows 8 Pro (OEM) 64bit 1x € 123,50
- Asus HD7970-DC2T-3GD5 1x € 404,50
- NZXT Sentry 2 1x € 29,-
- Asus M5A99FX Pro R2.0 1x € 122,-
Subtotaal inclusief kosten € 877,50

Afuture
- AMD FX-8350 Black Edition 1x € 174,60
- Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition 1x € 37,70
- G.Skill Ares F3-1866C10D-16GAB 1x € 119,30
- Seasonic G-Serie 650Watt 1x € 105,-
Subtotaal inclusief kosten € 516.6

1394,10 totaal

Mischien dat ik alvast wat onderdelen kan bestellen die ik nodig heb om te beginnen, dan kan ik de extra's er later bijkopen. Dan kom ik uit op dit:

Microsoft Windows 8 Pro (OEM) 64bit 1x € 123,50
Asus HD7970-DC2T-3GD5 1x € 404,50
Asus M5A99FX Pro R2.0 1x € 122,-
AMD FX-8350 Black Edition 1x € 174,60
Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition 1x € 37,70
G.Skill Ares F3-1866C10D-16GAB 1x € 119,30
Is de voeding perse nodig om nu te vervangen? deze is 400w

totaal: 981,60

Laatst bewerkt:
Wat is je budget?

Je kan het andere systeem proberen in elkaar te zetten in je oude kast en door verkopen wat ik aangaf. voor 450 euro ;)
Zet je eerst de specs in je advertentie en zet je hem later in elkaar je hebt tot de 22ste de tijd om een koper te vinden moet lukken toch?

Probleem is wel dat ik sommige onderdelen uit elkaar heb gehaald en aannemende dat ik ze niet meer gebruik weggegooit, onderandere bediening van de knoppen. cpu en moederbord zijn 45/60 op marktplaats kaart zal dan 90 zijn, zal eens kijken op marktplaats..

Je kan in principe ook de normale Variant nemen. Pro is niet echt noodzakelijk wel makkelijker.

Dat is de uitgebreide versie van WP8 je kan het vergelijken met WP7 Premium en ultimate ;)
Ander leuk dingetje van WP8 pro is dat je elke taal pakket kan installeren die je wilt. Van Chinees tot Arabisch, Engels en Nederlands natuurlijk. (Standaard is die al in het NL geleverd)

Dat zegt niks dat andere hem aanbieden voor die prijs. Maak er een leuk verhaaltje van dat het zo goed als nieuw is. Bijna nooit gebruikt, nooit overgeclockt ect. Misschien heb je nog garantie? Als je de orginele bonnen nog hebt en pakketen waar de onderdelen in waren geleverd. Stijgen ze opeens enorm in waarde...

En zo kort maar duidelijk/overzichtelijk mogelijke advertentie maken.

Edit: DE voeding moet je echt vervangen, anders ga je het niet redden. Met je wattage en zal je systeem niet werken.
Eventueel kan je deze voeding nemen als het echt niet lukt. http://tweakers.net/pricewatch/322858/corsair-cx600m.html Scheelt weer 40 euro.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan