Compressie berichten uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpernel

Verenigingslid
Lid geworden
19 jan 2002
Hallo,

Bij het afsluiten van Outlook Express 6.0 verschijnt altijd het aanbod de berichten te comprimeren. Vraag: hoe kun je deze melding uitschakelen (en evt. weer in-)?

Pimpernel.

E-mail berichten comprimeren?

Hallo,

Bij het afsluiten van Outlook Express 6.0 verschijnt altijd het aanbod de berichten te comprimeren. Vraag: hoe kun je deze melding uitschakelen (en evt. weer in-)?

Pimpernel.

Deze zelfde vraag heb ik ook. Volgens mij komt dit doordat de desbetreffende partitie 'vol' raakt, maar ondanks een grote opruiming (op die partitie) blijf ik deze melding ontvangen. Bij Opties heb ik al gezocht of dit uit te schakelen is, maar helaas, niets gevonden.
Van een kennis hoorde ik, dat Outlook Express de e-mail berichten begon te deleten, toen hij per ongeluk op OK drukte.

Hoi !

@Gustave: er wordt door comprimeren echt niets ge-delete, hoe kom je bij die onzin ?

@T.S.: waarom wil je niet gewoon comprimeren ? Dat kan helemaal geen kwaad !

Wil je dat niet, verwijder je handmatig dw bestanden die je kwijt wil, of slaat ze op in een map naar keuze.

Greetz,

Harry.

E-mail berichten comprimeren?

@ meneer Snor: Wellicht goed bedoeld, maar op mij komt het nogal belerend en wijsneuzerig over, zo'n reactie. Wie bepaalt of zoiets onzin is? Bij Microsoft kan je van alles verwachten. Overigens baseer ik dat (deleten van gegevens) op de ervaring van twee personen, waarvan er eentje alle e-mail kwijtgeraakt is door deze aktie en de ander alles dreigde kwijt te raken, maar dit gelukkig nog kon redden door het via de prullenbak terug te zetten.

Als je een vraag met een wedervraag beantwoordt en geen antwoord kan geven op de (oorspronkelijke) vraag, kan je toch beter niet reageren? Of was het misschien 'opbouwend' bedoeld...?

Verder wil ik niet op dit soort reacties ingaan.

Met vriendelijke groet,

Guus

Hoi !

@Gustave: als iets volledig in strijd is met de waarheid noem ik dat onzin, of een broodje-aap- verhaal als je dat liever hebt.
Comprimeren zou alleen kwaad kunnen bij een kompleet gebrek aan schijfruimte.

Heb je op de systeemschijf vrije ruimte in overvloed, krijg je ook geen voorstel tot comprimeren.

Als je dat bij je als belerend over komt zal me eerlijk gezegd een zorg zijn.

Ik weet wel degelijk waar ik over praat, en ook hoe je de melding uit kunt zetten.

Maar ik ga geen gerommel in het register aanraden aan mensen die ik daartoe nauwelijks in staat acht.

Greetz,

Harry.

Meneer Bromsnor, kunnen we het gezellig houden? Saartje en Swiebertje houden hier niet van!

Mijn vraag (en dus ook van Gustave) hebt U in ieder geval op geen enkele wijze zinvol kunnen of willen beantwoorden.
De vraag, of het steeds weer verschijnende bericht bij afsluiten van OE6 omtrent compressie niet uitgeschakeld kan worden, werd alleen ingegeven door louter irritatie over de zinloosheid ervan. Mijn OE6-berichten staan dus niet op de systeemschijf (zoals U suggereert) maar op de daarvoor ingerichte dataschijf. De ruimte is hier nog pakweg 75 procent oftewel ruim 900 Mb. Volop plaats dus en niet zoals U veronderstelt ruimtegebrek.
Ik weet niet hoe het bij U is, maar als er bij mij raadselachtige of zinloze meldingen komen dan probeer ik die altijd (met wisselend succes) op te lossen of in ieder geval te verklaren. Bij deze melding lukt het tot dusver niet en kennelijk niet alleen bij mij. Het blijft dus irriteren.
En hoe kunt U op afstand inschatten hoe groot andermans register- en verdere computerkennis is?
Graag dus alsnog een normaal opbouwend antwoord en anders liever grote stilte...

Pimpernel.

Melding om berichten te comprimeren uitschakelen?

Hoi Pimpernel,

Via Google kwam ik in het forum van Computer-Totaal terecht, alwaar dezelfde vraag gesteld werd. Er staan daar een aantal serieuze reacties. Zo is daar bv. iemand die heel veel e-mails bewaard had en nadat hij op OK gedrukt had, een groot aantal mails kwijtgeraakt is. Verder beweert men o.a. dat deze melding steeds verschijnt nadat OE minstens 100 keer geopend is, ongeacht of de ruimte op die partitie schaars is of niet. Als men dan op OK drukt, wordt de ingebouwde teller 'gereset' tot de volgende 100e keer.

Helaas heb ik geen duidelijk antwoord op de vraag kunnen vinden of deze melding uitgeschakeld kan worden, behalve door (gedwongen) op OK te drukken wanneer deze melding verschijnt.

Ter info.

http://forum.computertotaal.nl/phpB...start=20&sid=380159eaac33a7a141023f8608e56450

Hallo Gustave,

Bedankt voor de informatieve tip. Duidelijk wordt in ieder geval dat de zaak niet zo heel simpel ligt. Maar we weten er dus nu iets meer van, de irritatie slinkt navenant.
Echt helemaal opgelost schijnt nog een vrome wens te zijn. Ach, heb je nog wat te hopen... Het wordt anders zo saai!

Pimpernel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan