Compressie handtekening in Outlook 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisD89

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2011
Berichten
7
Hallo allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met een ontzettend raar probleem.
Voor het bedrijf waar ik werk heb ik nieuwe handtekeningen laten ontwerpen door een reclamebureau.
Deze zijn aan ons aangeleverd als JPEG, afmeting 650x80 pixels en 96dpi.

Nu het vreemde is, dat als ik de jpeg open de tekst hierin haarscherp is.
Maar zet ik de mailfooter als handtekening in Outlook wordt de tekst (adresgegevens) heel wazig.
Dit probleem heb ik bij Outlook 2010 én 2003.
Er is echter 1 machine op kantoor (win 7 en outlook 2010) waarbij de handtekening wel scherp blijft.

Nóg vreemder is dat toen ik het reclamebureau mailde van het probleem ze mij een printscreen terugstuurde waarop
te zien is dat de handtekening in mijn mailtje wél scherp wordt weergegeven.

Heeft er iemand ook maar enig idee waar dit probleem aan kan liggen?
Ik ben geen leek wat computers betreft maar hier kan ik echt geen touw aan vastknopen!

Alvast bedankt!
Dennis.
 
Je gaf al aan dat Win7 + Outlook 2010 wél netjes een scherpe weergave geeft, dus iets doet me vermoeden dat de andere Pc's op XP of Vista draaien.

Hoogst waarschijnlijk gaat het om een instelling van de weergave, of opstelling van de mailtjes in RTF (Rich Text Format) of HTML (Hyper Text Markup Language).
Dit laatste is ook doorgaans de "taal" waarin websites geschreven worden, en (professionele) mailings de deur uit gaan.

Resumerend: Kijk eens op de computers waar je handtekening onscherp wordt of de mail opmaak op RTF of HTML staat, en zet deze eens hetzelfde als op de computer waar het WEL werkt.

We horen graag van je.
MuchachoNL
 
Muchacho, dankjewel voor je reactie.
Het is misschien niet helemaal duidelijk geweest maar ikzelf draai ook win7 en outlook 2010. En ik heb het probleem ook.
We hebben 2 PC's op XP met outlook 2003 en 3 pc's met win7.
op één van de win7 pc's werkt het dus wel.
Maar dan ga ik kijken wat daarop de instellingen zijn mbt RTF en HTML en vergelijk ik ze met mijn eigen pc.

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan