compressiebom

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebecca49

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2009
Hallo

Toen ik mijn pc had gescanned met Avast kreeg ik de melding:

Onmogelijk af te tasten, is een decompressiebom.

Wat is dit? Ik heb de laatste tijd veel last van trojanhorses en bepaalde internet verbindingen doen het niet meer. Ook kan ik de youtube filmpjes niet meer openen.

graag jullie hulp

groetjes Rebecca

Laatst bewerkt:
uit Wiki:
Een decompressiebom is een Denial-of-Service-aanval waarbij een klein gecomprimeerd bestand gedecomprimeerd wordt tot een gigantisch bestand wat zeer veel van het computersysteem vergt en er voor kan zorgen dat het systeem of de software blijft hangen. Alle webbrowsers zijn kwetsbaar voor deze aanval door een webpagina dat met gzip geëncodeerd is te bezoeken. Sommige virusscanners hebben ook last van dit probleem aangezien deze decompressie uitvoeren om een bestand in het geheugen te analyseren. Verscheidene virusscanners hebben detectie ingebouwd om problemen met decompressiebommen te voorkomen.

Een groot tekstbestand dat bijvoorbeeld alleen uit hetzelfde teken bestaat (e.g., 'aaaa...'), kan gecomprimeerd worden tot een zeer klein bestand. Wanneer dit bestand naar een ander wordt gestuurd kan die nietsvermoedend het proberen te openen wat er voor zorgt dat het systeem het probeert te decomprimeren tot een zeer groot bestand.

Decompressiebommen worden weinig op grote schaal gebruikt om kwaad uit te richten aangezien men er alleen een systeem mee kan uitschakelen. Er kan bijvoorbeeld niet tegelijkertijd spyware of andere malware worden geïnstalleerd.

Wat je mogelijk kunt doen, is de naam noteren van het bestand en het handmatig verwijderen. Dan zou dat probleem iig opgelost moeten zijn.

Hi pasja

Ik heb dat bestand verwijderd, dus dat is oke nu. Bedankt trouwens.

Maar ik kan nog steeds die filmpjes op youtube niet openen en als ik b.v. TrendMicro open en activeer dan verdwijnen alle schermen van internet. Heel vervelend. Heb ook iedere dag als ik scan zo'n 4 tot 5 virussen . blijft maar terug komen. :evil:

Wat kan ik nog meer doen?

groetjes Rebecca

De twee programma's uit deze post downloaden, laten updaten en scannen (eventueel in de veilige modus) zal je van een hoop problemen afhelpen.

mvg leo

Oke ga ik proberen. Je hoort het nog wel.

Alvast bedankt voor de raad

groetjes Rebecca

Hallo

Ik heb met beide programma's gescanned. Het virus komt bij Hyves vandaan , en wel iedere keer als ik iemand een krabbeltje heb gestuurd. Hoe kan ik ze nu waarschuwen zonder weer een virus te krijgen?

zolang ik niet op Hyves ga heb ik geen meldinen van een virus.

groetjes Rebecca

Daar ben ik weer.

Ik heb alles gedaan maar de problemen bestaan nog steeds. Heeft iemand nog een suggestie?

groetjes Rebecca

vervelend probleem.
Welk virus wordt er precies vermeld? Misschien kunnen we iets gerichts vinden.
Zo niet dan is een laatste redmiddel om een Hijackthislog te plaatsten
Dat doe je zo .
Dit is aardig wat werk, maar helpt je vrijwel zeker van je probleem af.

mvg leo

Laatst bewerkt:
degene die ik nog niet heb verwijderd en in de kluis zit van Avira is:

<contains recogniction pattern of the HTML/infected.WebPage.Gen HTML script virus >en daarachter staat dat het via Hyves is.

Die andere waren Trojanhorses, maar ja daar zijn er zoveel van.

Ben benieuwd

groetjes Rebecca

Hi Leo

LimeWire doet het ook niet heb ik gemerkt. Die link van jou doe ik later, want er is een sterfgeval in mijn gezin. Maar ik kom hier later zeker op terug.

Voorlopig bedankt voor je hulp. tot later

groetjes Rebecca

Heb bij toeval een nieuwere versie van FlashPlayer geinstalleerd en nu doen de youtube filmpjes het weer. Maar LimeWire en TrendMicro doen het nog steeds niet. Heb oude versie van LimeWire verwijderd en gerestart. Nieuwere versie gedownload en die krijg ik ook niet open.

Die link die je gegeven hebt durf ik nog niet.

decompressiebom

Ik heb ook die decompressiebom, hoe vind ik dit bestand en hoe kan ik die dan verwijderen? wie helpt me uit de brand?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan