comprimeren/formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

puck1956

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2003
heb geprobeerd een gecomprimeerde schijf te formatteren,dit lukte niet en nu kan ik niet eens windows meer opstarten.Als ik opstart met flop dan zegt eerst drivespace gebruiken maar kan dat dan in dos??Hoe??

Goedenavond,.

Ik zit me effe wat af te vragen, (wat je precies bedoelt)

op je c: zal wel windows staan dus-=>

Je hebt een d: schijf die je wilt formatteren?
(en die d schijf is gecomprimeerd)

- En je wilt nu opstarten met bootflop?,...
heb je toevallig de c: geformatteerd?

met een gewone boot-diskette vraagt ie niet naar drivespace en zou je gewoon format kunnen opstarten van flop.

opstarten via een flop doetie maar windows98 start niet meer,dan wil ik c formatteren dan zegtie dat dat niet kan omdat een schijf is gecompresseerd en eerst moet ik van em drivespace uitvoeren om de schijf weer te decomprimeren.echter windows start niet meer op ??

Het snelste is nu om met fdisk je partities weg te halen en nieuwe aan te maken. (let wel op, dat je ook non-dos partities verwijderd)

Als het goed is heb je ook een H partitie, dat was eigenlijk je gecomprimeerde station. Je kan nog proberen om met een drivespace opstartdiskette, die partitie te decomprimeren.

Geplaatst door JKoelman
Goedenavond,.

Ik zit me effe wat af te vragen, (wat je precies bedoelt)

op je c: zal wel windows staan dus-=>

Je hebt een d: schijf die je wilt formatteren?
(en die d schijf is gecomprimeerd)

- En je wilt nu opstarten met bootflop?,...
heb je toevallig de c: geformatteerd?

met een gewone boot-diskette vraagt ie niet naar drivespace en zou je gewoon format kunnen opstarten van flop.

Nooit met drive-space gewerkt zeker? Die kan je NOOIT zomaar formatteren.

Als je het mij vraagt,...

Nee nooit,... geen reden toe..)

Geplaatst door JKoelman
Als je het mij vraagt,...

Nee nooit,... geen reden toe..)

Bij het comprimeren wordt een host drive (H: ) aangemaakt, daar staan de feitelijke bestanden op en op C: staan alleen de drivespace besturing en de bestandsindex. als je nu C: formatteerd ben je die dus kwijt en wordt H: onbenaderbaar.
H: is ook niet te formatteren omdat er een ander soort bestandsindeling wordt gebruikt (geen FAT dus), daarom moet je ook als je met Fdisk partities gaat verwijderen ook NON-dos partities verwijderen wat H: gebruikt dus een voor dos onherkenbare indeling, als je dat niet doet blijft die partitie bestaan en zal het grootste deel van de harddisk daaraan op gaan.

Decomprimeren via een drive-space opstartdiskette wil nog wel eens lukken, maar is zeer tijdrovend, een aantal uren is geen uitzondering.

Ga het ff uitproberen,dus gewoon fdisk gebruiken gaat t snelst toch...dus alle partities verwijderen en dan een nieuwe aanmaken vervolgens weer booten met flop en windows opnieuw installeren helpt dat niet dan horen jullie dat.alvast hartstikke bedankt voor jullie hulp ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan