Comprimeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

freewilly1

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2004
Heb een database op server staan die gekoppeld is aan een oracle database(gekoppelde tabellen) omdat ik extra velden wil toevoegen, voor eigen gebruik aan bepaalde tabel, ben ik verplicht een nieuwe tabel aan te maken met extra kolommen, wanneer ik dit dus iedere dag automatisch doe, groeit daardoor mijn database aan, oplossing: iedere dag comprimeren
Nu is mijn vraag, hoe comprimeer ik een openstaande database automatisch, waar eventueel andere gebruikers mee open staan?

NIET!

Je kunt een openstaande database niet comprimeren. Waarom voeg je de extra velden niet in Oracle toe?

Grtz,

Mark van Bree

De oracle database is enkel lezen, en ik wil een extra kolom, waarbij ik gegevens kan wegschrijven, daardoor heb ik een extra tabel nodig, waar natuurlijk telkens er gegevens uit en inkomen de database groeit, vanddar mijn vraag om de database te comprimeren.
Heb volgende oplossing:
sluit de database die op server staat eerst automatisch af op een bepaald tijdstip, daarna comprimeer ik de database via een sheduler die eveneens op server staat, enige nadeel is dat de gebruiker iedere dag opnieuw zijn toepassing moet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan