computer +-€700

Status
Niet open voor verdere reacties.

kristof k

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2002
hallo, ik zou graag een nieuw systeempje kopen. Maar ik zou nu gaan voor AMD. Aangezien ik altijd al met intel heb gewerkt weet ik niet wat goed is voor/van AMD. IK zou 4 dingen willen kopen.

Een processor ( zeer goed overclockbaar en minimum een 2600+)

een mobo ( maakt niet uit welk merk, als maar stabiel en goed overclockbaar is, dus makkelijk alle voltages aanpassen en snelheid slots) AGP slot moet wel 4 en 8x compatiebel zijn/USB2.0/firewire

512MB ram-stick (ook goed overclockbaar) corsair ofzo

een zeer stabiele en stille voeding, ik heb al een 400 watt voeding van zalman op het oog, en die kost €109 euro

dit alles mag samen +- €700 kosten.

kunnen jullie een paar ideetjes geven van samenstellingen van deze hardware voor deze prijs?
en liefst ook de prijs per onderdeel vermelden.

al op voorhand bedankt.

Bij dell en compleet systeem voor iets meer dan 700 euro, reclame op televisie.

ja, maar ik zou zelf een systeem bouwen. Maar een gebouwde pc niet. Maar mijn vraag is eigelijk gewoon welke onderdelen ik met elkaar mag/kan combineren. want zoals ik al zei ken ik bijna niets van AMD. Daarom moet ik gewoon weten welke mobo, geheugen, processor en (voeding) goed zijn om een goed overclockbaar amd systeem te maken voor €700. Mijn oud systeem kan ik dan wegdoen voor iets minder van die prijs, maar die is ook niet goed overclockbaar, dus binnen een jaartje is het erg verouderd en veel te traag. Maar nu heb een een neef die een nieuwe zeer goedkope pc zoekt. En omdat hij weet dat mijn systeem dat ik nu heb zeer stabiel is zou hij iets in de aard kopen. Maar dat kost hem dan nog altijd meer dan dat hij mijn onderdelen zou overkopen. :D veel typwerk om niets te zeggen.

Ik heb pas bij mycom een computer bij elkaar geschraapt, ik zie geen probleem in het vinden van een goeie AMD met alleen 4 nieuwe onderdelen voor 700 euro. ik heb zelf voor mijn nieuwe computer gekocht:
Aopen voeding 350 watt bij mycom
Asus A7V8X-X mobo en heeft alles wat jij zou willen bij mycom
CPU AMD XP 2700+(zit naar mijn idee goed koelblok bij) bij mycom
Corsair 512 MB 400 mhz(400 mhz voor ut overclocken) bij mycom
Radeon 9600 pro bij een winkeltje waar ik vaker kom(al in mijn oude comp gebruikt)

ik heb voor dit alles 600 euro betaald
Ik ben tevreden met mijn 2700 en overclockbaarheid(ook al is het een gegeven dat overclocken vaak niet erg merkbaar is)

ik vraag me af waarom je 400 watt wil? Ik heb er niet enorm veel verstand van maar met wat je zegt een 2600 en een normaal systeempje kan wel met iets minder en hoeft niet gelijk 1 van de duurste merken(goed merk is wel betrouwbaarder met voltages natuurlijk) dus tenzij je (omdat mijn systeem al goedkoper is dan jouw budget) geen stuk snellere neemt heb je geen 400 watt nodig.
met die 100 euro en dat geld waarmee ik die radeon heb gekocht kan je mischien het beste wel 1 van de nieuwste AMD CPÚ's nemen met natuurlijk hypertrading.

naja ik heb beetje slegt berichtje opgezet maar hoop dat het inforijk genoeg is, ik ga nu maar weer verder :)

Ik denk dat ik er een beetje uit ben.

MB ASUS AMD SOCKET-A A7N8X DELUXE/GOLD
Corsair 512 MB 400 mhz
AMD athlon xp 2500+ barton
en voeding.
Dit alles kan ik hier in de buurt kopen voor €350 + prijs voeding. Is dit een degelijke prijs?

voeding zou ik liefst redelijk hoog houden, 400watt ofzo. Omdat dit mijn eerste AMD is wil ik het zekere voor het onzekere pakken en omdat het moederbord en het ram-geheugen veel aankan denk ik dat ik een zware voeding zal pakken zodat ik later nog kan upgraden.

Een processor ( zeer goed overclockbaar en minimum een 2600+)
Ik heb gehoord dat een 2500+ barton beter is om te oc'en.

Weet iemand of dit een goede combinatie is voor een nieuw systeempje?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan