Computer aanknop gaat niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
sorry voor het onduidelijkheid.

Kijk ik dacht dat het aan p-panel lag
ik heb de volgende kabels:

Power led + daar is alleen 1 kabeltje van
en dan eentje met een O en dan een rechte streep naar beneden in het midden misschien is dat power - weet niet zekker en dat is ook 1 kabeltje
HDD led 2 kabels van
Reset SW 2 kabels
M/B SW 2 kabels van

heb tijdje zitten google en heb een guide voor me moederboord gevonden en het gedaan hoe het volgens de boekje staat maar zo dra ik de stroom aan doe begon reset en power led verlicht aan en uit te geven en de voeding en de koeler van de prossesor begon tik geluid te geven .

de reden van dat ik een topic opende bij videokaart is omdat ik zoeizo nieuwe videokaart wil voor games enzz.

Ik hoop dat het nu iets duideliijk is

Groetjes:thumb:

net beetje aan het flik flooien aan de pc:

ik heb de volgende geprobeerd
heb voeding kabels alles der uit gehaald en heb alleen geprobeerd om me cd rom te gebruiken of er wel vermogen in zit in die voeding
dus alleen voeding kabel naar cd rom en het werkte allen fans ging draaien en ook de voeding hoor je dus de voeding is niet kapot.

en toen geprobeer om stuk voor stuk die andere kabels aantesluiten en bij de laaste kabel was van de videokaart als ikdie kabel aansluit stopt gelijk alles en dan begint,
mijn voor led licht te kniperen het gaat over de power knop en de reset knop ik zou echt niet weten hoe dit kan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Video kaart stuk (kortsluiting ) of je voeding geeft te weinig stroom

Dank je wel alleen weet ik niet welke voeding en videokaart moet kopen
misschien kan jij mij daar mee helpen?

Wil graag games op kunnen spellen zoals call of dutty black ops, gta iv ezz

Budget 120 euro voor videokaart

voeding weet al waar ik hem moet kopen alleen hoeveel watt?

Dan moet je alles vernieuwen
Je hebt een oud moederbord 775 socket en je zegt een i3 processor - dat kan niet( past niet op een P5kpl-am epu)

Mourad is dit een MERK computer?
van bijvoorbeeld DEL?
of een ander merk?
zo ja zou je dan het model/type kunnen opschrijven

Dan moet je alles vernieuwen
Je hebt een oud moederbord 775 socket en je zegt een i3 processor - dat kan niet( past niet op een P5kpl-am epu)

heb alles der uit gehaald het is een intel core duo 2.

alles het niet anders kan dan haal ik ook nog een moederbord?

Laatst bewerkt:
Welke core duo ?

Als je nieuw ander moeder bord koopt moet je ook ander geheugen kopen nieuwe proessor
Je wilt ook een nieuwe voeding en videokaart
Dan heb je toch een nieuwe pc bij elkaar ( behalve de harde schijf ,maar die zal ook wel oud zijn )

Wat ik bedoel : je kunt niet 2 nieuwe onderdelen er in zetten en dan een nieuwe snelle pc verwachten
Het slechtste onderdeel bepaalt de prestaties.
Dus of je knapt deze pc op of je koopt een compleet nieuwe pc

jazekker hij is dicht geschroefd maar bij die moederboord heb je zo groene lichtje en als ik aan de moederboord zit dan zie je hem uitgaan en als ik los laat gaat tie weer aan

Als ik dit lees, zit je ergens met valse contacten in de computerkast. Wat me niet echt verwondert als ik ook al doorgeknipte kabels en aan elkaar geplakte kabeltjes gelezen heb.

Welke core duo ?

Als je nieuw ander moeder bord koopt moet je ook ander geheugen kopen nieuwe proessor
Je wilt ook een nieuwe voeding en videokaart
Dan heb je toch een nieuwe pc bij elkaar ( behalve de harde schijf ,maar die zal ook wel oud zijn )

Wat ik bedoel : je kunt niet 2 nieuwe onderdelen er in zetten en dan een nieuwe snelle pc verwachten
Het slechtste onderdeel bepaalt de prestaties.
Dus of je knapt deze pc op of je koopt een compleet nieuwe pc

kan ik niet gwn dezelfde moederboord 775 hallen en dan nieuwe voeding en een videokaart wil niet boven de 150 gaan anders houdt het op.

als ik zo kijk is de voeding gwn goed want hij draait maar, de groene licht van moederbord gaat niet aan of mischien kortsluiting kan ook het geval zijn.
videokaart ik weet niet hoor hiervoor deed de pc het goed

Hoe krijg ik het systeem nu aan het praat voor een budget van 150 euro?

Als ik dit lees, zit je ergens met valse contacten in de computerkast. Wat me niet echt verwondert als ik ook al doorgeknipte kabels en aan elkaar geplakte kabeltjes gelezen heb.

klopt er zijn heel wat kabels geknipt en door verbonden naar de videokaart
dit heb ik echt nooit mee gemaakt.
lijkt wel of de kabels die naar de voeding gaan valse contact maakt daardoor gaat die lampje uit.

Beste Mourad
Wat ik al eerder schreef : laat eens iemand die er verstand van heeft zijn hoofd in die pc stoppen , want zo heen en weer schrijven dat wordt niks .
Wij kunnen toch niet zien of er iets kortsluiting maakt of dat er een draadje los zit ?

Laatst bewerkt:
Wat ik op het filmpje zie , is het moederbord in de kast geplaatst door een klungelaar. Sorry dat ik me zo moet uitdrukken !!!

heb hem gekocht in denhaag bij een man op marktplaats.nl

OK, M0rad, durf je zelf aan beginnen om gans het moederbord eruit te halen? Het probleem is dat je moederbord rechtstreeks is vastgeschroefd op de plaat.
Op de plaat zijn gaatjes voorzien waar je schroefjes kunt inschroeven .
Op die schroefjes maak je het moederbord vast.

http://media.conrad.nl/s/9000_9999/9700/9780/9787/978703_BB_00_FB.EPS.gif

Als je naar een computerwinkel gaat, en je vraagt naar computervijsjes zitten die erbij. Zo een zakje schroefjes kost bijna niets.

Laatst bewerkt:
weet wat ik doe ik maak wel foto's van moederboord en die schroeven heb videokaart al deruit gehaalt en de voeding ik heb voeding zitten testen met een peperclip een naar de groene en de andere naar een zwarte helaas geen effect misschien tog aan de voeding?
ik ga gelijk effe foto's maken van de moederboord en de voeding kabels!

Tanks voor je hulp:cool:

ik heb de voeding getest bij een kennis en hij werkt daar niet dus voeding tog kapot?

wat vindt je van deze voediing :

Voeding600 WAC input voltage100 - 240 VCombined power (+3.3V)150 WCombined power (+12V)480 WCombined power (+5V)150 WCombined power (-12V)9.6 WCombined power (+5Vsb)15 WMax output current (+3.3V)25 AMax output current (+12V)40 AMax output current (+5V)25 AMax output current (-12V)0.8 AMax output current (+5Vsb)3 APower protection featuresOver power,Over voltage,Short circuit,Under voltageSpecial featuresModelATXPurposePCATX version2.3Kleur van het productBlackCoolingFan diameter120 mmVerbindingsmogelijkhedenMotherboard power connector1Number of SATA power connectors6Peripheral (Molex) power connectors (4-pin)4EPS power connector (8-pin)1Floppy drive power connector1GeluidsproductieGeluidsniveau20- dBGewicht en omvangBreedte150 mmDiepte140 mmHoogte86 mmDuurzaamheidMean time between failures (MTBF)100000 h

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan