Computer aanmaken in een AD

Status
Niet open voor verdere reacties.

rchood

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Berichten
121
Hallo allemaal,

Wij hebben nieuwe server aangeschafd en nu willen we van een oud domein naar een nieuw domein. De domeinnaam van de nieuwe server is hetzelfde als die van de oude server.

Nu hebben we ongeveer 150 werkplekken waarvan 75 laptop die door het hele land gaan. Nu is mijn vraag of we de computers in het nieuwe domein kunnen hangen zonder dat we ze allemaal langs hoeven te lopen.

Ik weet dat er in het AD een optie is om computers toe te voegen maar als ik dit uit probeer dan werkt dit niet goed.

Heeft iemand hier ervaring mee die mij kan helpen om dit goed te krijgen?

Groeten Robin
 
Kun je vertelen hoe het er nu uit ziet.

Welke versie van windows staat er op de oude server.

EN wat bedoel je met nieuw en oud domein.

Als het al een bestande AD is kan je de nieuw server lid maken van dit domein. En dan dcpromo draaien. Dan word deze server ook een DC.

Dan kan je hierna alle data overzetten. En dan op de oude server ook dcpromo. Hier door word deze DC weer een member server.
 
Laatst bewerkt:
We hebben nu een domein genaamd x.
Hier zitten heel veel fouten in. Daarom willen van dit domein af.

Nu hebben we een nieuw domein aangemaakt in een andere iprange.
dit domein hebben we ook x genoemd. Dit zodat we dezelfde domeinnaam houden.

We gebruiken alleen maar Windows server 2003 standaard editie en windows xp pro op de werkstations.

We willen het nieuwe domein geen lid server maken van het oude domein omdat dan de kans staat dat er fouten worden gekopieerd. Daarom willen we het nieuwe domein helemaal opnieuw inrichten.

Maar we willen niet langs alle werkstations om ze uit het oude domein te halen en in een nieuw domein te zetten. Dit willen we op de server regelen voor zover dat mogelijk is.

Hopelijk is dit voldoende informatie zo niet laar het weten dan zal ik het proberen te verduidelijken.

Groeten Robin
 
Maar welke fouten zitter er dan in het oude domein.


Dat is zover ik weet niet mogelijk. Dan zal je alle pc en laptop af moeten om die opniew lid te maken.
 
We hebben een crash gehad op de server maar hebben hem daarna opgestart en nooit meer wat aangedaan en nu krijgen we allemaal fouten in het logboek.
 
Kun je wat fouten geven van meldingen die in de logboeken staat.
Je mag anders ook de logboeken hier plaatsen.

Denk dat er wat fouten in de AD database zitten. Die zouden kunnen worden gemaakt.

En mijn advies zou zijn. Plaats nog een goedkope server er bij. Dan heb je van je AD een backup. Dan geeft het niet als 1 server onder uitgaat.
 
ik heb even gevraagd of ik de logs hier mocht plaatsen. Dit mocht helaas niet. Weet ook niet waarom. Maar we hebben besloten om een nieuwe AD aan te maken en dan alles opnieuw aan te melden. Dit geeft ons gelijk de kans om overal een nieuwe image op te zetten.

Bedankt voor de hulp.

Groeten Robin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan