Computer aanschaffen - welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaajeetee

Meubilair
Lid geworden
2 mei 2002
Berichten
5.498
Mijn zus wil graag een tweedehands computer aanschaffen via zo'n tweedehands winkel met die dingen.

Nou heeft ze de volgende twee systemen bekeken en nou vraagt ze aan mij welke beter is. Zelf heb ik niet gekeken, dus kan er weinig over zeggen.

Systeem 1:
Pentium 4 - 3000 mhz
1024 mb geheugen
160 Gb harddisk
dvd brander
videokaart
geluidskaart
netwerkkaart
usb poorten
printerpoort
xp
volgens mij ook nog: nieuwe muis, toetsenbord, boxen (dus geen monitor)
1 jaar garantie
(merk weet ik niet)

320 euro


Systeem 2:
dual core 2 duo 2000 mhz
2 gb werkgeheugen
250 gb harddisk
dvd brander
videokaart
geluidskaart
netwerkkaart
usb poorten
printerpoort
alles nieuw, 1 jaar garantie
xp
beter voor de toekomst zegt de man, beter voor vista??
(merk weet ik niet, wederom zonder monitor)

345 euro

Zij wil er vrij weinig mee doen, enkel wat internetten en spelletjes, maar hij moet wel wat snelheid aan boord hebben (dus geen opmerkingen van "koop een p3" aub :)).

Verder is een monitor geen probleem, die heb ik nog wel staan.

Persoonlijk (zonder dus te hebben gekeken naar de systemen in het echie), zou ik voor systeem 2 kiezen. Dit vanwege het werkgeheugen en de harde schijf.

Echter, ik weet niet wat voor videokaart erin zit, maar dat is op zich ook geen probleem aangezien ik nog wel een GeF 6600GT heb liggen :)


Graag jullie reacties / aanbevelingen aub :)
 
Ik zou ook voor het tweede systeem kiezen, niet alleen om de hardeschijf en het geheugen. De processor is een Core2Duo, deze kan makkelijker meerdere bewerkingen tegelijk aan.
 
Ik sluit me bij crash aan, mede ook om dit "alles nieuw, 1 jaar garantie" bij systeem 2.
Het is wat je zegt, mocht blijken dat de videokaart helemaal niets is kan je er altijd nog een andere in zetten (vermits daarvoor natuurlijk een vrij slot aanwezig is)
 
Dan zijn we het tot nu toe unaniem eens:thumb:

Alleen nog even een vraagtekentje bij dit:

dual core 2 duo 2000 mhz

Want is het nou een dual core of core 2 duo, daar kun je twee kanten mee op en je weet het maar nooit bij verkopers...
 
Laatst bewerkt:
Ook hier valt de keuze op systeem 2, waarschijnlijk kun je die ook nog wat beter uitbreiden zonder veel nieuwe onderdelen te hoeven kopen. Terwijl de kans groot is dat je bij het P4 systeem eerst een nieuwe moederbord moet kopen voor je iets kunt upgraden.
 
Het is trouwens systeem 2 geworden. Blijkt dat dit een nieuwe computer is, voor € 400.

Waarschijnlijk is dit incl. assemblage, dus daar moet mijn zus maar even van afzien, doe ik dat wel. Scheelt zo weer € 75 :)
 
geen van beide en iets op alternate of 4launch samenstellen, dit is goedkoper en je weet ook meteen wat voor andere onderdelen je krijgt. (niet geheel onbelangerijk als je het mij vraagt)
 
Dit is ook een nieuw systeem en aangezien AJT de boel in elkaar zal gaan schroeven weet hij dus ook wel wat er in zit...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan