Computer aansluiten op radio?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Retuobak

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hallo!
Heeeft iemand hier enig idee hoe ik muziek op de computer kan beluisteren via de boxen van de radio?.. Volgens mij heb ik geen aux invoer mogelijkheid op mijn radio.. Is het dan per definitie niet mogelijk?.. En hoe ziet het "gaatje" eruit waar het kabeltje in de computer zou moeten.. Jeetje ik weet wel erg weinig:D
Bedankt alvast!:love:

Gewoon het kabeltje die naar je luidsprekers gaat in dezelfde aansluiting doen.

soundcard%20kabels.JPG

Dat groene kabeltje moet in de groene aansluiting in de computer.
En als jouw kabeltje een andere kleur heeft, moet je even kijken in welke hij past, zowieso niet in een rode.
Maar ik denk dat het niet mogelijk is, als je geen AUX op je radio hebt (kan me niet voorstellen dat een radio dat niet heeft).
Zo zit hem tenminste bij mij:D

Laatst bewerkt:
De line uitgang van de geluidskaart met het stekkertje ( mini stereo jack 3.5mm ) dat op de afbeelding staat van gijsisok naar twee x tulp. Deze tulpjes gaat in een ingang op de stereo ( radio )

tulp-2,5m-3,5mm_stereo_jack.jpg

Dat kan ook, maar bij mijn radio heb ik alleen een 'mini stereo jack's', ik moest eerst een apart dingetje kopen die daar inpaste.
Daar konden dan die 'twee x tulp' in, zodat ze pasten.

(Met dank aan Loonytune voor de namen:p )

Maar Retuobak wil juist de out van de pc op de in van de radio maar als die er niet op zit kan het gewoon niet.

Geen idee ?
Hij zegt geen aux input te hebben, maar dan blijft er nog een tape input of Cd input over.
Als dit er ook allemaal niet op zit, kan dit inderdaad niet.

en als je die al gebruikt voor de cdspeler en je tape:P dan lukt het dus ook niet of je moet 1 van de 2 er uit gooien..
Zelf hebben wij hier gelukkig(Stereotoren is ruim 15 jaar oud, niet te zien overgens aan het model ) 2x Video en 2x Aux (video1, Video2, Aux 1, Aux2) dus kunnen we er 4 op aansluiten..

Je moet dus kijken welke aansluitingen je over hebt... het is tevens wel mooien geluid dan een gewoon pc speaker setje.. (naar mijn meming is onze mooier dan mijn 5.1 die ik boven heb van creative...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan