Computer afgeschermd door Virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Deze computer is voor een andere gebruiker middels een onbekend waarschuwingsscherm scherm afgesloten voor verder gebruik.

Op het scherm staat dat de gebruiker illegaal muziek heeft gedownload. Maar dit is beslist niet waar.

Eerst moet er € 100 worden betaald, en dan wordt de computer voor de bovenstaande gebruiker weer ontgrendeld

Wat is hieraan te doen, want il wil natuurlijk NIET betalen.

Mvg
Jan Filarski

Laatst bewerkt:
Download en brand deze rescue disk op een dvd/cd. Start de geinfecteerde pc hiermee op. Let op, kan wel ff duren eer dat deze klaar is.

Lol, opstarten in veilige modus en een systeemherstel uitvoeren wil ook wel en in de toekomst met FireFox gaan browsen, kun je hem gewoon afsluiten, Ccleaner erover en weg issie.

Hallo,
Voor randsom virussen is er vaak een bootbare schijf te downloaden van een betrouwbare bron. Je zal in dat geval een .iso bestand naar CD moeten branden met boot optie. Ik gebruik hiervoor graag de eenvoudige CDBurnerXP.

Betalen voor deze dreigingen is af te raden. Natuurlijk helpt de maker van de virussen niemand. Het komt verder veel voor dat het virus door anderen wordt gebruikt en het venster met betaal opties niet eens verschijnt. Voor als er weer eens iets aan het virus is verandert mag je gaan zoeken naar een opstartbare schijf van een anti-virus programma.

Wees er op bedacht dat één virus eigenlijk haast niet bestaat. er kunnen heel goed ook anderen gedownload zijn en je moet daarom wachtwoorden van allerlei accounts veranderen.

De bron van besmetting kan een onbetrouwbare of onveilige site zijn. Herzie jou klikgedrag en de virusscanner die je gebruikt. Deze moet ten minste enige bescherming bieden tegen on-line bedreigingen en je kan scripts op pagina's uitschakelen met add-ons zoals Noscript. Ik raad Avast! aan als scanner en gebruik CounterSpy shareware versie 2 (zonder updaten) in de stand Paranoid om ieder actief programma of verandering aan het systeem te kunnen weigeren.

Met de Kaspersky Resque Disk 10 heb ik mijn systeem 3 x gescand zonder dat het resultaat gaf
Met vorige Windows versie (van een paar dagen geleden) had ik meteen succes.

Is het niet verstandig om een extra opstart Resque Disk te maken van een ander merk dan Kaspersky die dan misschien wel werkt ?
Wie kan mijn hierover een idee geven en wie is de fabrikant ?

Mvg
Jan Filarski

Er is een topic over ransomvirussen op Helpmij dacht ik. Anders, zoals gezegd even Googelen op precies de melding die je krijgt en je zou verschillende bootschijven speciaal tegen ransomvirussen moeten vinden met beschrijving van welke bestanden er bij betrokken zijn.

Een virusscanner herkent een virus aan een bepaald uniek kenmerk en dat kan gemakkelijk veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan