Computer automatisch op laten starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ONW_Dolf

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2006
L.S.

Om te beginnen weet ik niet of dit de juiste sectie is voor deze vraag, maar in eerste instantie lijkt dit me de juiste plaats.

Ik zit met het volgende. Ik ben van plan om een computer neer te zetten die op vastgestelde tijden powerpointpresentaties start, dit lukt me via de windows scheduler. De computer komt waarschijnlijk in een ruimte die niet eenvoudig toegankelijk is en via het netwerk (dus op afstand) benaderd wordt.
Aangezien het 's nachts niet nodig is om de computer te laten draaien (waarschijnlijk wordt hij gebruikt van ongeveer 12.00 tot 23.00 / 0.00) wil ik hem dan uit laten schakelen. Punt is alleen hoe ik de computer dan automatisch weer gestart krijg, aangezien het niet eenvoudig is om even op de aan-knop te drukken.
Is het mogelijk om een pc op gezette tijden te laten opstarten dmv een script of instelling in het bios? Als dat niet mogelijk is, moet ik over een andere oplossing gaan nadenken.

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Een script zal zeker niet lukken want dat script zal tog gestart moeten worden. en dat gaat waarschijnlijk niet lukken als de PC uit staat. Via de bios is het Misschien wel mogelijk maar dat weet ik niet zeker.

Kijk eens of er een BIOS instelling is om de computer automatisch op te laten starten. Ik heb hier in het verleden gebruik van gemaakt maar of de moderne BIOSen deze optie nog hebben zou ik niet weten

Ron

Bedankt voor de tip. Ik kan daar echter pas naar kijken op het moment dat de pc binnen is deze is namelijk in bestelling. In de tussentijd hoop ik hier wat goede ideeen op te doen.

Dit is denk ik wat je zoekt...
werkt perfect bij mij... ik gebruik het om mijn server op te laten starten en af te laten sluiten.

niet gratis maar werkt wel.

http://www.lifsoft.com/

Hmmm... ik heb Auto Power-on even geinstalleerd, maar als ik de taak Power-on invoer op Once en om b.v. 14:48, dan gebeurd er niets op die tijd als ik de pc helemaal afsluit. Alleen als de pc in Standby staat werkt het.

Hmmm... ik heb Auto Power-on even geinstalleerd, maar als ik de taak Power-on invoer op Once en om b.v. 14:48, dan gebeurd er niets op die tijd als ik de pc helemaal afsluit. Alleen als de pc in Standby staat werkt het.

Klopt als je de pc uit schakelt dan zal het niet werken.
Ik je moet hem wel in de slaapstand zetten of dor het programma de pc uit laten zetten.(op een gezette tijd)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan