computer beete leeg maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rened

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2004
Ik heb even een vraag, Ik heb hier een computer staan, het is een PB comp, pentium 4, cpu 2,80ghz, en kloksnelheid is hetzelfde, 512 mb, en harde schijf van 142 gb totaal.

Nu is die soms best sloom enzo, terwijl dit toch best snel is volgens mij allemaal ( hoort te zijn althans)
Maar wat ik mij afvraag, hoe meer programmas erop zitten hoe langzamer het systeem wordt, maar ik heb er niet zoveel verstand van, en ben bang als ik bepaalde software weggooi, ik per ongeluk iets van het systeem mee neem, maar hoe kan ik hetbeste dit oplossen,
En hoe schadelijk is het als je de computer terug zet naar fabrieksinstellingen? want ik heb dit al zo'n 2 keer gedaan in het afgelopen jaar, maar ik wil het niet te vaak doen,omdat ik dus niet weet wat de schade kan zijn voor je systeem.
Of is er absoluut niets ergs aan.

Dus heb je een tip in verband met zoveel mogelijk leeghalen van je systeem, zou ik dit graag horen, en mocht je zeggen systeem terug naar fabrieksinstellingen kan absoluut geen kwaad, dan hoor ik het ook graag

alvast bedankt

veel progs hebben vertraagt je pc niet echt.
Wat wel kan vertragen is een virus scanner van norton ofzow
Mischien je hd wel eens defragmateren.
Mischien je registry eens fatsoenlijk cleanen. http://www.tucows.com/preview/317392.html
Dit prog kan zowat alles van cleanen etc.
meschien bootvis

Ik heb een vergelijkbare PC.
Mijn werd ineens ook zo traag.
Bleek vol met spyware en weet ik het wat voor rommel te zitten.
Kijk daar eens naar.

Fonz :thumb:

reacties

bedankt voor de reacties tot nu toe,

spyware zal het niet zijn, haal vaak programmatjes erdoor heen als adaware en spybot zegmaar,

tijdelijke bestanden schoon ik ook vaak op, dus zal het ook niet zijn, defragmenteren kan ik wel weer eens doen trouwens, dus dat ga ik zoiezo proberen.

Ik heb wel goede ervaringen met crapcleaner, die haalt waanzinnig veel onbruikbare zooi van je hd af ;)

Het is natuurlijk wel zo, dat hoe meer software je hebt, des te groter je registry wordt, dus wordt je pc ook iets wat langzamer... dit is zowiezo een probleem van windows... hopelijk wordt dat verbeterd in de volgende uitgave van windows

crapcleaner: http://www.ccleaner.com/

nog een vraagje

nog wel even een vraagje, ik zit hier bij mijn software te kijken, en zie het volgende o.a.:

startnow navigation helper, ik zie op internet dat dit echt super ***** is als het erop staat om het maar op zijn plat hollands te zeggen, maargoed zie alleen maar info hierover in het engels, ik heb al niet zoveel verstand van comp, laat staan dat ik hulp moet hebben van engelse tekst, hoe kan ik dit weg halen? en kan dit op een makkelijke manier misschien? ik hoop het wel.

en wat is: sp2 connection patcher, is dit ook slecht, of hoort dit bij windows xp sp2,

voor de rest staat er bij software lijst in ieder geval niets ergs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan