Computer-bestanden (mappen) verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

franky1234

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2003
Berichten
501
Goedendag,

Mijn PC, die ik al jaaaaaaaren heb, begint behoorlijk vol te raken. Ik wilde defragmenteren,
doch zag dat er nog maar 5% vrije ruimte over is. Dat is schrikken. Ik heb PCTools er al op los gelaten en wat programma's verwijderd, doch dit zet geen zoden aan de dijk. Ik heb -inmiddels- wel een externe harde schijf. Hierover en hiervoor heb ik een aantal vragen:
hoe kan ik checken welke bestanden/mappen e.a. de meeste ruimte in beslag nemen?
hoe verplaats ik bestanden, mappen, foto's e.a. naar de externe harde schijf?

Ik ben geen kenner - maar dit terzijde.

Dank u voor the answers.

Franky:rolleyes:
 
Even beetje uitleg over externe schijf.
Het werkt precies hetzelfde als een harde schijf.
Eenmaal aangesloten in stroom en computer zie je een nieuwe schijf staan.
Je kunt dus netjes een mapje knippen uit de C:/ of D:/ en verplaatsen naar de externe schijf.
Kopiëren kan ook.
Gewoon plakken als je je externe schijf hebt geopend op je computer.
Ook is het mogelijk om extra mapjes en dergelijke te maken in je externe schijf.

Hoe je het beste de grootste programma's kunt zien, kun je door middel van 'Software' zien, in je configuratiescherm. Zoek je grote andere bestanden, moet dit denk ik met de hand gedaan worden. :eek:

Ik wens je veel succes. :thumb:
 
toegang en herkenning externe harde schijf

Goedendag,

Ik wil bestanden e.a. overzetten naar de externe harde schrijf (USB-aansluiting),
maar hoe weet ik wat mijn externe schijf is?
Ik heb een aantal "verwisselbare...." staan (gevonden via 'Deze Computer' , doch
bij het aanklikken wordt er gevraagd om iets in de schijf te plaatsen.
Begrijp er niets van.
Verder wil ik op mijn bureaublad een icoontje voor toegang tot de externe.

Graag hulp en advies.

Groeten,

Franky:eek:
 
Je moet ze allemaal een voor een proberen. Ik kan zo niet zien waar je externe schijf inzit.
Dat kan dus zijn de F:/ maar ook de J:/.
Bij sommige besturingen krijg je automatisch een venster met ''Wat wilt u doen?'' zoals Vista/XP.

Als je erachter bent gekomen wat de juiste letter is, ga dan naar de verkenner.
Zoek links de letter op, rechtsklik daar dan op, en maak een snelkoppeling op het bureaublad.
Maak er zeker van dat de externe harde schijf het doet, en dus de stroom/usb er in zit. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan