Talin
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 okt 2006
Hallo Helpmij.nl Leden,
Ik zal maar gelijk to the point komen: Mijn computer valt telkens uit zonder duidelijke reden. Nu heb ik al het een en ander bekeken op internet over het mogelijke probleem maar het vlot niet echt dus dacht ik het maar eens te proberen op een forum.
Ik heb een tijdje geleden een computer gekocht die altijd al veel lawaai maakte en dus vond ik het eens nodig om een andere koeler erop te zetten, het is uiteindelijk een zalman koeler geworden (die veel beter koelt als de standaard).
Mijn computer bestaat dus momenteel uit de volgende onderdelen:
P4 3,2Ghz
120Gb HD
1024 Werkgeheugen
GeForce 6800GT
Moederbord MSI – rs3m series
Met Speedfan 4.23 gemeten temperaturen:
(Ik heb het een aantal keer gemeten, maar ze zijn altijd rond deze temperaturen)
Local 37C
Remote 28C
HD0: 31C
Verder heb ik veel verschillende opstart mogelijkheden geprobeerd zoals:
- In de BIOS blijven hangen (toen ik dit deed liep de computer niet vast)
- Computer niet gebruiken, alleen laten opstarten (misschien fout in een programma)
- Computer zonder netwerk kaart
- Computer zonder CD/CDRW/Floppy/USB card reader (om te kijken of de voeding het wel aankon, CORRECT?)
Bij alle tests liep de computer vast in 3 tot 10 minuten.
Ik ergens gelezen dat het mogelijk kan zijn dat mijn moederbord stuk kan zijn door het er aanzitten zonder je statisch te ontladen. Nu wilde ik weten of er nogmeer dingen zijn die ik kan uittesten voordat ik een nieuw moederbord koop. Zoals bijvoorbeeld een simpel draadje ofzo?
Bij voorbaad dank en vol goede hoop,
Talin.
Ik zal maar gelijk to the point komen: Mijn computer valt telkens uit zonder duidelijke reden. Nu heb ik al het een en ander bekeken op internet over het mogelijke probleem maar het vlot niet echt dus dacht ik het maar eens te proberen op een forum.
Ik heb een tijdje geleden een computer gekocht die altijd al veel lawaai maakte en dus vond ik het eens nodig om een andere koeler erop te zetten, het is uiteindelijk een zalman koeler geworden (die veel beter koelt als de standaard).
Mijn computer bestaat dus momenteel uit de volgende onderdelen:
P4 3,2Ghz
120Gb HD
1024 Werkgeheugen
GeForce 6800GT
Moederbord MSI – rs3m series
Met Speedfan 4.23 gemeten temperaturen:
(Ik heb het een aantal keer gemeten, maar ze zijn altijd rond deze temperaturen)
Local 37C
Remote 28C
HD0: 31C
Verder heb ik veel verschillende opstart mogelijkheden geprobeerd zoals:
- In de BIOS blijven hangen (toen ik dit deed liep de computer niet vast)
- Computer niet gebruiken, alleen laten opstarten (misschien fout in een programma)
- Computer zonder netwerk kaart
- Computer zonder CD/CDRW/Floppy/USB card reader (om te kijken of de voeding het wel aankon, CORRECT?)
Bij alle tests liep de computer vast in 3 tot 10 minuten.
Ik ergens gelezen dat het mogelijk kan zijn dat mijn moederbord stuk kan zijn door het er aanzitten zonder je statisch te ontladen. Nu wilde ik weten of er nogmeer dingen zijn die ik kan uittesten voordat ik een nieuw moederbord koop. Zoals bijvoorbeeld een simpel draadje ofzo?
Bij voorbaad dank en vol goede hoop,
Talin.