computer bevriest

Status
Niet open voor verdere reacties.

3doors

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2002
Geen concreet antwoord gevonden in het forum, vandaar mijn vraag. Ik heb Asus mobo met 256 (2x128) sdram geheugen. Na bijplaatsen van een 3e geheugenbankje van 128 mb geen probleem maar na enkele uren bevriest de computer compleet. Kan alleen nog aan/uit doen om te herstarten. Vreemd genoeg krijg ik dan geen scandisk wat normaal wel gebeurd bij het niet goed afsluiten van computer. Iemand enig idee waarom systeem compleet bevriest ??

Config: Asus mobo P3B-F met 3 maal geheugenslots, WINXP HOME, 256 sdram (2x128) Overigens mobo laat 128 mb per slot toe.

3doors

Hoi,

Kan vele oorzaken hebben!

Denk niet dat het nieuwe geheugen de boosdoener is.

Scan hier eens op virussen.

Dwnl. Ad-Aware en scan eens spyware.

Schoon je register eens op!

Suc6.

Een koeling probleem misschien. Kijk eens naar de temperatuur. Of test het eens door hem te laten draaien met je kast open.

Geplaatst door 3doors
Geen concreet antwoord gevonden in het forum, vandaar mijn vraag. Ik heb Asus mobo met 256 (2x128) sdram geheugen. Na bijplaatsen van een 3e geheugenbankje van 128 mb geen probleem maar na enkele uren bevriest de computer compleet. Kan alleen nog aan/uit doen om te herstarten. Vreemd genoeg krijg ik dan geen scandisk wat normaal wel gebeurd bij het niet goed afsluiten van computer. Iemand enig idee waarom systeem compleet bevriest ??

Config: Asus mobo P3B-F met 3 maal geheugenslots, WINXP HOME, 256 sdram (2x128) Overigens mobo laat 128 mb per slot toe.

3doors

Ik heb wel vaker dit meegemaakt.Je kan zelfs ook te veel geheugen in je pc stoppen,ook kan het zijn dat je bankje niet geschikt is voor die pc,haal hem eruit,en check of die andere bankjes exact hetzelfde soort/type geheugen zijn als die laatste derde die je erin hebt gedaan.Uiteindelijk zijn de problemen begonnen met het monteren van die laatste bank,dus dat is dan gerust de oorzaak wel.

Met 384 MB heeft XP geen moeite. Tenzij het geheugen defect is, daar lijkt het niet echt op. Hij draait namelijk enkele uren goed. Herkent hij het nieuwe geheugen wel? Of te wel geeft hij 384 MB aan bij je systeem?

Mijn systeem is vrij van virussen, dus dat lijkt het probleem niet. Overigens is het misschien goed te vermelden dat ik dit probleem ook bij een ander geheugenbakje heb gehad, dit was een 64 mb bankje. Dit bankje werkt bij een kennis wel goed. Wat betreft de koeling; ik heb 3 vinnentjes in m'n systeem zitten (harde schijf, processor en een pci slotvin). Het geheugen wordt gezien door m'n bios alsook een analyseprogramma wat ik heb geinstalleerd. Het verbaast me dat het board 3 geheugenslots heeft maar in de praktijk dus het derde slot geen toegevoegde waarde heeft.

3doors

Experimenteer met de geheugenmodules in verschillende geheugenbankjes.

Groetjes,
Bennie

1000 x excuses. Ik heb nogmaals bij het opstarten nog eens goed het bios bekeken maar hij geeft maar de helft van het derde bankje aan. Blijft staan dat het probleem zich nog steeds voordoet. Overigens heeft het onderling verplaatsen van de bankjes geen effect.

3doors

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan