Computer "bevriest"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jappo_NL

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2003
Berichten
13
Hallo, ik ben niet de (misschien bekende) jappo, maar goed...

Probleem: mijn computer "bevriest" steeds: het beeld blijft staan, muis en keyboard doen het niet meer: het enige is de reset of aan/uit knop!

Systeem:
amd xp 2600
512 ddr 33mhz
radeon 9600 pro (herculus)
windows xp

Dit probleem komt voor bij internet en spelletjes: bijv: c&c generals demo, highland warriors demo: heel veel!!
mohaa demo soms, bf1942 demo soms. (lijkt misschien een demo probleem, maar het is toevallig dat ik die nu speel.)

Ik heb niet veel op internet gezocht, maar in eerste instantie dacht ik aan de videocard, en daarbij kwam ik op deze site: http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/8596/
Daar staat een link naar een driver, die ik heb geinstalleerd. Maar nog steeds is er dit probleem.

Mijn (technische) engels is niet al te goed, dus dacht ik: voor ik verder kijk, eerst even op een NL site vragen stellen.

Weet iemand wat mijn probleem is, en oplossing?

Alvast bedankt,

Jasper Kock
 
Hoe warm worden je CPU en systeem?

Verder moet je gewoon de nieuwe Catalyst drivers downloaden op www.ati.com.
 
moederboard is een: asus a7v8x atx socket a

en die link die ik ga: dat is voor CATALYST 3.6 Driver Suite. dus die heb ik.

bedankt, ik zal ff die link proberen...

De warmte van cpu enzo weet ik niet. Wel prgr kan ik daar het beste voor gebruiken, ik heb er laatst wel wat over gelezen, maar ik weet niet meer waar: zoek ik dat ook meteen op.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dus een vergelijkbaar systeem
2500+
zelfde mobo
9600pro


Ik heb denk ik het zelfde probleem gehad, niets maar dan ook niets hielp. Todat ik op een gegevn momen gewoon windows opnieuw heb geinstalleerd, en toen werkte het dus wel, zeer raadselachtig probleem maar ik denk het om een bestandje wat niet helemaal goed is geinstalleerd tijden de installatie

groet

charles
 
Geplaatst door Jappo_NL
moederboard is een: asus a7v8x atx socket a

en die link die ik ga: dat is voor CATALYST 3.6 Driver Suite. dus die heb ik.

bedankt, ik zal ff die link proberen...

De warmte van cpu enzo weet ik niet. Wel prgr kan ik daar het beste voor gebruiken, ik heb er laatst wel wat over gelezen, maar ik weet niet meer waar: zoek ik dat ook meteen op.

Installeer ook de nieuwste VIA4in1-chipsetdriver:
(v4.49):
http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/VIA_Hyperion 4IN1_V449vp2.zip

Zorg ook dat je Windows helemaal up-to-date is.
 
goed,

na van alles gedownload te hebben en de computer 10 keer opnieuw te hebben opgestart, staat alles erop. En het lijkt dat het nu BETER gaat!

Nu start generals op, laat het filmpje zien en ik kan zelfs 10 minuten spelen, voordat hij bevriest!

Ik ga morgen de schijf maar eens formatteren (computer is net 1 maand oud, maar goed), en windows opnieuw installeren...MET dan alle patches, enz enz...

Bedankt, en weet er iemand nog iets, zodat dit probleem helemaal opgelost kan worden: laat het dan weten!
 
Da's een beetje drastisch. Ik zou eerst alle drivers van de videokaart verwijderen... Videokaart verwijderen uit Systeem (in configuratiescherm), herstarten en volledig opnieuw installeren.
 
Na noch een beetje geprobeerd te hebben, lijkt het me just na de bovengenoemde patches te hebben geinstalleerd: erger geworden. Nu komt het ook bij andere spellen vaker voor.
Ik heb Windows xp: dus ik ga "terug in de tijd", naar voor ik die patches heb geinstalleerd: en nu lijkt het weer wat beter.
 
warmte

Hoi Beste,

Ik denk dat het meer een probleem van warmte is. Ik heb dit ook veel voorgehad, maar dan meer als ik grafische programma's draaide. Nu, ik heb een amd 1400 (door in de bios de mhz op 133 te zetten). Ik heb dit veranderd naar 100mhz en zie, de temperatuur is met een graad of 7 gedaald en ik heb geen problemen meer.

Groetjes,

Rudy
 
ja, zoals iemand anders al zei, over warmte in bijv cpu.

Ik weet dat er een programmatje is, waarbij je heel gemakkelijk kan zien of alles goed is. Iemand een advies?
 
SpeedFan, zoek maar eens op google.

Of gewoon in je BIOS.
 
ok, ja misschien is dit het wel: screenshot genomen na 20 minuten spelen mohaa. (waar overigens niet zo erg veel problemen mee zijn)

Errr...bijlage is misschien mislukt: hier staat die dan op mn website: www.freewebs.com/voorbeeld
 
Laatst bewerkt:
Euhm... Jappo_NL het is misschien wel al een hele tijd geleden... maar heb je je probleem kunnen oplossen???
indien jah, kan je me dan even zeggen hoe? want ik heb namelijk juist hetzelfde aan de hand...
 
Hallo,

Nee, het is nog niet opgelost.
De computer staat nu al 3 weken bij de winkel, en een warmteprobeem is het iig niet (met 3 ventilatoren...).
Mijn processor is kapot blijkt nu. Het probleem is: komt dat door het uplock-probleem of is de processor het probleem? In de winkel hebben ze er een langzamere processor ingezet, en toen was het probleem opgelost...

Komende week komt de nieuwe processor, en ik hoop dat het probleem dan is opgelost.
Misschien heb jij ook een processorprobleem, ik heb een amd xp 2600.

Veel geluk,

Jasper Kock
www.coeliakie.tk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan