Computer Blijft aan, beeld stopt ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickcob111

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2009
Hallo,

Als ik mijn computer opstart is er niks aan de hand, ook niet als ik heel lang msn of internet of wat dan ook. Alles doet het prima.

Totdat ik ga gamen,
Ik heb hier een redelijk oude pc staan met een radeon 9800 XT. De pc is van medion.
Vroeger kon ik hier normaal wat oudere spellen gewoon op spelen, Alleen als ik dit nu doe gaat na een tijdje Opeens in de game het spel bevriezen als het waren. Dan zie je alles in 1 keer stil staan op het scherm, Het geluid gaat (voor nog een paar seconden) door, en de muis kan alleen naar links en rechts bewegen.. (???)

vervolgens gaat het scherm uit, maar de computer blijft door draaien,

Wat kan hiervan het probleem zijn? overigens is het zo dat als ik de resolutie van het spel of het kwaliteit verminder, dan gaat die langer door dan dat ik het op het mooist zet. Op het mooist trouwens geen last van Lag maar dan valt dus het beeld op gegeven moment uit:confused:

De kast is wel wat stoffig van binnen maar weet niet of dit het probleem kan zijn. aangezien het geluid er ook mee stopt ofso...

Wellicht een warmteprobleem ten gevolge van inderdaad overdadig stof in, aan of op je koelers fans etc.
Zou dus maar eens beginnen met de boel stofvrij te maken.
Zeker de koeling van je videokaart niet vergeten.

Hoi,

Pc stofvrij maken voor beginners.

trek de stekker v.d. pc uit het stopcontact (of aan de achterkant v.d. pc)
ontlaadt de statische spanning door de pc-kast vast te houden (beste is een blank gedeelte) en b.v. een waterkraan aan te raken.
maak de pc open
leg hem op z'n kant
voorzichtig met een schoon kwastje het koelblok en de ventilator (vasthouden) v.d. processor schoonmaken
(dat is de ventilator die op het moederbord zit)
alle andere stof op het moederbord en onderdelen voorzichtig losvegen, zet de pc rechtop en verwijder met het kwastje de stof die evt. achterblijft van het moederbord en zuig met de stofzuiger (lage stand) het stof v.d. bodem op.
Evt. de ventilator v.d. voeding (aan de achterkant) schoonmaken en stof wegzuigen.
De onderzijde v.d. voorkant waar meestal de verse lucht aangezogen wordt, schoonmaken/uitzuigen (evt. frontpaneel verwijderen).
Succes.

Een kleine aanvulling op @Mik Zjegger.
Als je met je stofzuiger in de buurt van ventilatoren zuigt, of voor de lol de ventilatoren laat draaien, hou er rekening mee dat je ze over de "zeik" kunt helpen.
Vasthouden dus.

Bedankt iedereen, Ik heb bij de pc al het stof verwijderd,

In de videokaart cooler zat echt een centimeter laag stof XD,

Ik heb idd met een kwastje gedaan en stofzuiger erboven en dit werkte goed
nou loopt de pc niet meer vast, zelfs niet op de hoogste resolutie met mooi beeldkwaliteit,

Top dankjewel :)

(@Coenraad sorry ik had idd die ventilator voor de grap laten draaien.. had ik niet moeten doen maar er is gelukkig niks gebeurt, ik begon namelijk al met stof eraf halen na de eerste reactie :) )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan