Computer blijft berekenen zonder reden

Status
Niet open voor verdere reacties.

luukvr13

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2016
Hoi allen!

Ik heb dit probleem al een tijdje en volgens mij is het ontstaan na het defragmenteren om mijn pc op te schonen.
Vaak als ik 'Computer' open is de C en D schijf niet zichtbaar en alle verdere bibliotheken ook niet.
Dan zie ik dat de computer bezig is met het berekenen. (bovenste balkje kleurt langzaam groen)
Alleen dit zou helemaal niet moeten gebeuren. Als ik het venster sluit en daarna 'Computer' weer aan klik is het 50/50. Of alles is weer zichtbaar, of de computer is weer aan het berekenen.
Ook worden af en toe thumbnails niet weergegeven en blijft dit zo'n wit papiertje. (beetje vage uitleg)

Het is heel vervelend en hopelijk weet iemand een passende oplossing.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Luuk

Ik geloof jou op je woord, maar ik geloof niet dat het probleem door het defragmenteren is ontstaan. Daarom is de meest interessante vraag misschien wel:

wat heb je nog meer gedaan dan alleen maar defragmenteren?

Het is een tijdje terug. Ik heb toen niet veel bijzonders uitgevoerd of handelingen verricht waarvan ik denk dat dit een mogelijke oorzaak kan zijn.
Geen random bestanden lopen weggooien, niet in het systeem gezeten of lopen klooien met instellingen. Niet waarvan ik weet in ieder geval.
Het is een goede vraag om over na te denken, maar ik kom 1,2,3 niet op een mogelijke oorzaak.
Zou ik ergens terug kunnen zien wat ik precies gedaan heb rond de dag van het defragmenteren? Want ergens in die dagen is het ontstaan.

Bedankt voor het meedenken!

Alsnog welkom bij de Helpmij!

Ik zou er geen energie (meer) in gaan steken.
Start op in de veilige modus, ga naar systeemherstel en herstel de machine naar een datum waarvan je weet dat het probleem er nog niet was.

Als het niet 'iets' softwarematigs is en het zou zich na een systeemherstel weer voordoen, dan zou ik 'gokken' op een stervende hdd of een slechter geheugenreepje. (zelfs een brakke voeding zou debet kunnen zijn). Voor beide zaken (hdd en geheugen) zijn controletooltjes te vinden. Voor de hdd bij de fabrikant van de schijf en voor het geheugen is memtest wel een aardige.
Is machine oud / jong ?

Welke andere opschoontooltjes heb je gebruikt toen je de machine opschoonde?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan