Computer blijft bij bios haken. Hardware stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeViN

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2002
Hallo, sinds vanochtend start mijn pc niet meer goed op. Na het eerste biosschermpje te hebben gehad,staat bij de tweede als laatste regel de foutmelding: Yoyo. Daarna gaat hij niet meer verder. Ik dacht eerst aan een virus, maar toen ik verder keek stond er bij het tweede biosscherm bij PCI Device Listing: SMBus Controller: IRQ NA (Not Available).

Dus volgens mij is de SMBus controller stuk. Weet iemand een oplossing voor mijn probleem. Hoe vervang je de SMBus controller.

Hoi,

Geeft ie deze melding en fout elke keer als je opstart ?

Wat je nog kunt doen is in het bios de IRQ's instelling te veranderen van de kaart. Effe beetje spelen met de instellingen is het meestal..

Een SMBus kan niet zo makkelijk worden vervangen.. Tenzij je heel goed in solderen bent.. Tegenwoordig zit alles op de moederboard gebakken en is dan de enigste oplossing een nieuwe moederboard.

Groetjes, Dj Viper

(System Management Bus) A bus used for communicating system requirements. It is used among other things to send charging requirements to the host CPU from the battery

Ik krijg deze melding elke keer als ik de pc opstart. Ik zal proberen de IRQ settings te wijzigen in het bios. Gelukkig heb ik nog een oud moederbord dat ik kan gebruiken. En dat terwijl ik dit moederbord juist (tweedehands) heb gekocht om die oude te vervangen. Hij heeft het nog geen maand uitgehouden.

Ik hoop dan eindelijk van het gedoe af te zijn.

Hoi,

En.. weeet je al iets meer...

Groetjes, Dj Viper

Hoi,

En.. weeet je al iets meer...

Groetjes, Dj Viper
Nou ja, ik heb de pc naar Mycom gebracht. Daar hebben ze de HD getest en die vervolgens compleet geformateerd met een apparaatje (low level format /zero fill ofzo). Hierna deed hij weer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan