Computer blijft hangen in (begin)bios scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jangkin

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Berichten
6
De laatste tijd heb ik last van dat mijn computer niet verder komt dan de beginscherm.
Ik zie dus niet de laadscherm van windows. Hij blijft gewoon hangen op het scherm waarop ik zie wat voor moederbord ik heb en op del kan drukken op bios in te kunnen.
Ik kan niks doen dan behalve de computer restarten maar dan blijft die nog op het beginscherm hangen.
Ik heb wel een oplossing gevonden om de pc toch te laten opstarten en dat is door de voeding kabel eruit te halen en eweer erin te steken.
Verder zit Voorop aan mijn pc een 6 in1 cardreader. Daarbijz it een lampje en alleen als die brandt dan kan mijn pc normaal opstarten (daarbij heb ik al wel de voedingkabel eruit gehaald en weer erin gedaan)

Ik weet dus niet wat het probleem is. Kan iemand mij helpen?
 
Probeer de connector van de cardreader eens los te koppelen van je moederborden start dan eens op
 
Laatst bewerkt:
helaas heb dat gedaan maar zonder resultaat hij bleef alsnog hangen.
Heb stekker van voeding naa rmoederbord maar eruit en erin gedaan en etc
maar dat ook allemaal zodner succes.

Trouwens als ik de voedingkabel dus eruit en erin heb gedaan en hij start dan op dan krijg ik de message
OVervoltage of overclocking failed. Terwijl ik dat helemaal niet heb gedaan.

Ik hoop dat mensen mij verder kunnen helpen waar het probleem anders kan liggen?
 
Vermoedelijk staat er iets in je bios niet goed, kijk de processor instellingen eens goed na of die wel kloppen.
 
Als goed is wel en heb toen ook load defaults gedaan maar toch bleef het gedoe terugkomen.. Heb ook gesaved in bios toen ik load defaults deed..
Kan er iets aan de voeding liggen? Of Moederbord? Of is dat totale onzin
 
Iemand nog een idee waarom mijn pc blijft hangen in de beginscherm?
 
Ik had het zelfde probleem. Pas na een half uur wachten ging hij door.
Maar nadat ik nieuwe ram geheugen gehaald had was het probleem verdwenen.

ik zou niet gelijk nieuwe ram geheugen halen want misschien heb jij een heel ander probleem.

Dat hielp in iedergeval wel bij mij.
 
Laatst bewerkt:
heb zelf maal problemen met een kaart lezer gehad was toen gefixed door dit te doen;

1. voeding op 0 (uit)
2. Aanknop 5 seconden in drukken.
3. voeding op - (aan)
4. 1 min wachten en dan pc weer opstarten.

als je het goed wilt doen staat er ook een lange versie hier http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=331735 (onderdeel beschreven daar was dus een kaart lezer. maar post was bedoelt voor de moederbord.)
 
ALs jer zeker wilt weten welke hardware problemen geeft dan is er maar één optie.
Alle hardware loskoppelen behalve geheugen en videiokaart dan kijken of die de bios door loopt.
Daarna alles stuk voor stuk aansluiten en iedere keer opnieuw opstarten.
Ik raad je aan de Harddisk als eerste aan te sluiten.

Geheugen test is ook nog een optie want dat kan ook een probleem zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan