Computer blijft hangen tijdens spellen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

cabbi

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2004
Hallo,

Ik heb een probleempje bij het spelen van sommige spellen. Vooral bij DTM Race Driver 2 en Splinter Cell: Chaos Theory. Tijdens het spelen blijft mn pc soms ineens hangen. Het beeld blijft hangen en het geluid schokkerd heel snel. In sommige gevallen reboot mn pc na een aantal seconde, in sommige gevallen moet ik dat zelf doen.
Ik heb de laatste drivers van mn videokaart geinstalleerd!! Wat is er fout?

Mn systeem:

Medion
Pentium 4 3,4 Ghz
512 Mb
GeForce 6610XL 128mb
Windows XP

Alvast bedankt!

En welke directx heb je op je pc staan?
Geen foutmelding dus?

Laatst bewerkt:
Dat klinkt mij bekend in de oren.
Ik neem aan dat je SP2 er ook op hebt zitten.
Ik heb contact gehad met Codemasters hierover.
Hun advies is het volgende:
de prioriteit verhogen van het spel.
Dat doe je dus door vlak voor dat het spel opgestart is, CTRl ALT DEL in te drukken, dan naar DTM2 te scrollen, rechtermuisknop, en dan de prioriteit verhogen.
Kijk mij er niet op aan, dit is de oplossing van de helpdesk van de makers van het spel. Omslachtig, maar het werkt wel.

Succes,
Fonz

Aha...k heb inderdaad SP2... Ik ga t eens proberen... En werkt dat met Splinter Cell ook? Want die is van Ubisoft! Maar iig thanx!

Het zou kunnen dat je processor dan overtoeren maakt en dus te warm wordt en ermee stopt. Een extra cooler plaatsen moet helpen.

Er gebeurt niets vreemds met je processor, het spel krijgt tenopzichte van andere programma's alleen maar de voorkeur.
Ik heb het uitgebreidt gecheckt en niets kunnen ontdekken, behalve dan dat het werkt.
Hij wordt absoluut NIET warmer dan dat hij normaal ook zou worden tijdens het spelen van een spel, dus het plaatsen van een extra cooler lijkt me totaal overbodig.

Fonz

Dank je wel A.J. voor je advies!!! Ik ga ermee aan de slag... Is het dan misschien ook handig om programmaatjes die op de achtergrond draaien zoals, bluetooth prog, winpatrol, NortonAntiVirus tijdelijk uit te schakelen???

Bedankt!

Volgens mijn bescheiden mening maakt dat niet zoveel uit.
Je kan het proberen, misschien werkt het dan nog beter.
Je zorgt er met deze truuk alleen voor dat bv. DTM2 voorraan de rij komt te staan als het gaat om toewijzen van RAM geheugen en Videokaart applicaties.

Succes,
Fonz

PS: Laat maar even weten of het gelukt is.

Hoi hoi.

Ik heb het geprobeert en ik moet zeggen dat t haast niet meer gebeurt...maar t gebeurt toch! MEt name bij SplinterCell 3...omdat ik dat spel t meeste speel. MAar goed...ik zal er denk k mee moeten leven...hopelijk komt t niet te veel meer voor!!
Maar kan t niet zo zijn dat de boel te warm wordt? Of juist nog warm moet worden???

Bedankt iig voor de moeite!

Gr. Cabbi

Check hier, daar heb ik de oplossing gepost:

Ik heb namelijk deze middag op m'n werk nog wat zitten zoeken op Google en ben er vrij zeker van dat ik de oplossing heb gevonden. Heb mijn Duits serieus bijgeschaafd want de mogelijke oplossing komt namelijk van een Duitse site.

Heb net 3u single player zitten spelen zonder ook maar 1 crash, straks test ik multi want daar crashte hij het meest. 100% zeker ben ik nog niet, maar aangezien het bij die Duitsers nooit meer gecrashed is en ik net 3u heb kunnen spelen moet het wel zeer toevallig zijn.

Here we go:

Ga naar 'start' -> 'uitvoeren' -> typ 'dxdiag' -> ga naar 'sound1' (sound2 is van modem en 3 is van bluetooth), de 1e zou C-Media moeten zijn en zet daar 'versnellingsniveau van hardwaregeluid' op minimum, als je de test doet zul je een bericht kijken dat je geluidskaart geen hardwarebuffering ondersteunt, enkel softwarebuffers .

Je zal merken tijdens het spel dat je geluid niet meer zo lekker is, Medion heeft dus duidelijk bespaard op de geluidskaart... maar in ieder geval zou je spel niet meer mogen crashen.

Ook heb ik vernomen dat het niet echt nodig is van het op minimum te zetten, iets hoger zou ook moeten lukken dus TESTEN zou ik zeggen en POST je ondervindingen.

Enjoy
... en niet kwaad zijn moest het toch nog crashen, ik beloof niets.

Laatst bewerkt:
In ieder geval bedankt voor de moeite om te reageren... Ik ga t zo snel mogelijk proberen en zal laten weten of t gelukt is... Laterz

Sinds ik dat met dxdiag uitgevoerd heb....blijf tie niet mee rhangen!!!! Thanx!!! Helemaal top!!!

Ik heb precies het zelfde probleem maar dan met andere spellen. Dus ik was naar een oplossing aan het zoeken en een beetje in de geschiedenis van dit forum te kijken. En ik vond dit, ik heb alles uitgebrobeerd wat Larga zei maar ik kan geen Sound1 vinden... help?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan